tisdag 16 oktober 2007

Tisdag fm.

Hej! =)


Har varit ute på morgonpromenix, sen hem och käkat frukost. Det hade kommit en bok från barnens bokklubb, glömt att avbeställa..


Började tänka på julen.. Det får bli en julklapp! Usch, jag har så mycket att betala runt jul, bilskatt å bostadslån :/ bland annat.. å gott om pengar.. ja de är det helt enkelt ont om.


Så att julklappstankar kommer, är ju inte så underligt ändå.


Allt ska ju gå ihop, så om jag börjar NU.. så fixar det sej mindre kännbart, tänker jag..


Var ner å boka tvättis, fanns pass Nu, men vill inte.. tog en nästa tid


måndag nästa vecka först..


Det var 2 böcker i paketet, en handbok till föräldrar eller pedagoger om att skapa läslust, hos barnen.


Har börjat läsa lite och dom rekomenderade att statra en familjeblogg ;) ja, kanske det då..


Min dotter HAR läslust, men det kan ju alltid förändras, så jag ska lägga mej och läsa den boken,kan ju ha nytta av den i arbetet, om jag kommer tillbaka till samma typ av yrke dvs. Pedagog..mm..


Det börjar dra ihop sej och snart ska jag åter ut i arbetslivet. Har ju just ett pedagogiskt arbete att falla tillbaka på, och det ska man vara tacksam för även om tankarna är mer åt hantverkshållet numera ;)


vi får se vad det blir..


Nu ska jag lägga mej på sängen, läsa å dricka kaffe passar mej utmärkt en gråmulen dag som denna.


kramis// N

2 kommentarer:

  1. ...att du snart ska ut i arbetslivet. Ja, de här bokklubbarna är ju rena terrorismen. Har en fru som ska gå med och gå ur hela tiden! *skratt* Ha det nu så gott i dag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Nä va tråååkigt, måste du börja arbeta igen. Skit i det, kom hit å lev istället vetja. Springa runt där på skolan å få ont i skallen är ju inge kul Hahaha............... JAG känner ju dig stumpan Kramisar, å huvudvärken har kommit bort nu. Kramisar mellis!!

    SvaraRadera