måndag 1 oktober 2007

Fokus på barnen idag!

I natt har jag sovit som en kratta, det beror på lillmissen :/ och på sängen kan jag tro. vaknade och kände mej mörbultad i hela kroppen. Å det är ju inge skoj alls.


Idag är det:


 


Internationella barndagen Den internationella barndagen hör samman med Förenta nationernas konvention om barnens rättigheter från den 20 november 1989. Redan 1953 uppmuntrade Förenta Nationerna alla stater att skapa en barndag. Varje land beslutar själv när dagen firas.


 I Sverige firas barndagen den första måndagen i oktober" barnens rättigheters dag". På denna dag är det tänkt att alla delar av samhället ska fokusera på barnets behov och rättigheter.



 För oss börjar denna vecka med 2 lediga dagar, studie dag och lov dag! Hon fick en bok i ett paket i morse "pinsamt" heter den, och ett litet kort där jag berättar lite om internationella barndagen med ett litet värde bevis som bekräftar att, idag får hon  bestämma vad vi ska göra och äta.. =)


Jaaa..! sa hon ;) nöjd med att få göra sin lilla röst hörd genom att få bestämma hemma hos oss idag.


KRAM!

2 kommentarer:

  1. Hej! ha en bra dag, här är det regningt och blåsigt inget kul alls. Sitter och väntar på min lunch ska komma med 2 vänner :-) kram så länge

    SvaraRadera
  2. Ja igår.. det värkte endast i mina armar...såndär febervärk nästan.. fast ingen feber.. Konstigt men det är borta idag..
    Kraam

    SvaraRadera