måndag 22 oktober 2007

this monday ..

Upplockad utanför porten av en ny svart pärla av märket CIA.


 Via automatik öppnades bakdörren och allt jag kunde se i de tonade rutorna var min egen spegelbild...


Jag klev in och behövde inte ens stänga dörren ..


Det doftade nytt från de vita skinnsätena lika mjuka som hemmasoffan.


På nackstöden framför fanns 2 dvd´n placerade, möjligheten att se på film med lurar därtill påminde mej mest om en flygresa faktiskt..


Fasten seatbelts - ready for take off...


Vi landade på stan, var ut i ett snabbt ärende, vidare for vi till den matbutiken på hälla syd.


Förundrad över fordonets lull-lull, strosade jag runt och stoppade varor i vagnen, som var så stor så att 2 fullvuxna kvinnor lätt skulle rymmas i den..  =p


Med lite krafs på botten hade jag snabbt nått  500 kronors gränsen för inköp denna vecka..


På parkeringen stod den stora svarta pärlan och väntade på oss. 


Genom en nätt knapptryckning, öppnade den bagageutrymmet å vi kunde lätt  lasta in våra varor.


Den lilla tjejen som kör detta fordon är endast 155 cm lång och jag frågade,


Men är det inte svårt att veta vart du har bilen när du måste backa på t.ex. trånga parkeringar?


Men finessen är att det behöver hon inte bry sej så mkt om, utan Cia,n känner av om man är för nära och börjar då genast att pipa..


*Ler*


En inbyggd elektronisk betjänt som öppnar och stänger dörrar, talar om vart man ska köra och hur vätske balansen är, samt säger ifrån om man kommer för nära någon annan,  det är beskrivningen av denna bil :)


Teknikens under... impad*S*


På tal om bilar åker jag själv en gammal ford ;)


k r a m

11 kommentarer:

  1. I sjunde himlen!?? Hmm...tyvärr är jag så totalt ointresserad av bilar...jag skulle nog bli lika imponerad av din ford!*skrattar* Ha en jätteskön kväll! Kraam på dig!

    SvaraRadera
  2. e ju sant att det blir roligare om det e nån med men attans så mye dyrare det blir.... men det e skit samma ju ...... Jo då dagen har väl vart så där ....... den får duga man ska inte klaga ju .... Kramar Tobbe

    SvaraRadera
  3. jag älskar bilar...*s*...mycke sånt lull lull...ska det vara...*s*...kram på dig och gnatt.

    SvaraRadera
  4. Sov så gott nu! Kraam på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag fick testa o köra en ny lånebil en 15 mil idag mycket comfortabel..Fast jag har mycket roligare när jag kör gamla bubblan *tut tut* *skrattar* Gonatt/Bless

    SvaraRadera
  6. SUVERÄN, tills sambon krocka med den,.saknar den så,. står nu bucklig och ledsen i garaget,. men ska lagas,. vill bara säga ha det så jättebra ,. tar en paus ,. tror jag återkommer,man vet aldrig kramar

    SvaraRadera
  7. jag försöka sova ..... hoppas att du sover bra nu .... godnatt puss Tobbe

    SvaraRadera
  8. Ja nu är det tidig morgonstund igen. Mår väl lite bättre, hade en tuff huvudvärk igår, längtade efter "han" men Kom snart på mig själv att han faktiskt tänkte ta ihjäl mig. Han siktade ju mot ljumsken men missade, så va längtar jag efter ????
    Somnade 20.00 i gårkväll, utan sömnisa el nåt, totalt färdig. Men nu är jag uppe igen. Önskar dig en underbar dag kram Mellis.

    SvaraRadera
  9. Rödulls kommentar slår allt...hahaha...jag är glad att jag har en bil som går...synd man ska behöva tanka den bara!!*skrattar*...Ha en underbar dag!//Kram!

    SvaraRadera
  10. Att person bilarna hade såna finesser än, men jag hade fel. Det är kul med lulllul.... Skulle vilja ha en ny bil jag med. Kram

    SvaraRadera