onsdag 3 oktober 2007

Goda grannar!

Det ringde på dörren här.. så jag öppnade så klart. Där stod grannen en dag för tidigt. (katten Puttes matte var det alltså)


Hon berättade att dom hade varit på någon vinodling i tyskland =)


mysigt lät det.


Å hon hade en sån fin present med sej hem till mej, en flaska vin därifrån och så fick jag en orrefors ljusstake!! Kors i taket, så dyra presenter behöver man väl inte ge, för att jag matat katten en vecka... men den va fin och den lyer här bredvid mej nu =)


A fick också en present, men vad det är vet jag ej.. den får hon öppna när hon kommer från discodansen, och jag ska åka dit nu å kolla på slutet, när hon dansar =) sen ska vi hem å kolla på bonde söker fru..


go kväll gott folk! kram från ninis


 

6 kommentarer:

  1. Många program de finns på tv nu för tia..Ja där ser du ..du är uppskattad så sluta att underskatta dig när de nedriga tankarna kommer..Då kan du tänka katten Putte istället/Kramen

    SvaraRadera
  2. Kan tro att det var messet om glädjen el nåt som slog in. En underlig sak skulle ju hända. Å det gjorde det för mig. Att storsis hörde av sig. Men vinet kan du spara tycker jag, inte behöver du det! Kommer du ihåg när jag hade fått vin av min nyinflyttade granne på Dalhem?? Bara för att jag hjälpte han att fixa nykeln när han tappat den i flytte? Minns du vad jag gjorde då? Du fick det av mig, men flaskan ville jag behålla, det var den blåa katten.
    Å jag ville inte vara oförskämd å tacka nej, så jag sa till grannen att vinet var jättegott fast det var DU som drack upp det! Hahahaha, DET glömmer jag ALDRIG. Kram mellansis

    SvaraRadera
  3. Det är kul att köpa presenter..*ler*...nästan lika kul som att få!! Ha det så skönt ikväll! Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. med så fina presenter :-)...just det, vad bra att jag var här inne hos dig och hörde att "bonde söker fru" är idag! ...hade missat det annars...kramis...ha en fin kväll:-)

    SvaraRadera
  5. såg ut. Det blir gott till i morgon. Fint att du fick uppskattning för att du passat katten. Ha en fin kväll och sov gott när det blir dags. Kram!

    SvaraRadera