måndag 24 september 2007

Lite om kulturnatta...

En häftig bild tagen på vattnet, från bron vid turbinhuset



vad är..turbinhuset ? klicka här



en till fin bild där ifrån. =)


 


Här nedan syns Patrask, som underhåller på slottets innergård med medeltida musik.. störtskönt!


här kan man ladda hem smakprov från patrask



Härlig musik! ska jag någon gång gifta mej så är det med medeltida tema ;) helstekt vildsvin å mjöd :D


 


vidare gick vi till


västerås konst museeum där barnen fick pyssla



min vän hennes dotter å min =)


 


efter detta gick vi på rocksymfoni i konserthuset det var också häftigt att lyssna på .


sen upp på karlsson på taket å tog ett glas cola =)


24 våningar upp.. de är fränt, man blir yr bara av att ha åkt hissen på utsidan, sen sitta där å se månljuset spegla sej på mälaren, det är inte fy skam att se :)



Ja längst där uppe ligger skybar å karlsson på taket :)


 


senare va vi in på teatern å såg på amatör uppträdande, det började bli mörkt och kallt



tur det fanns tunnor med eld att värma sej vid. =)


 


sen gick vi på bill & bob och käkade smakade finfint!


Sedan var det dax för TRIX gycklargrupp att ha en eldshow för oss!


 


vi avslutade kvällen runt midnatt, med att se fyrverkerier ut över svartån. Sen tog vi bussen hem å då kan jag lova att 2 ungar somnade ovaggade =)


det var vår kultutella lördag det!


 


men nu är det Måndag, och vardagen är här, tv´n börjar snart och sen ska jag plocka fram för morgondagen innan säng dax.


Önskar er en god kväll å en godnatt KRAM


Ninis


 

9 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig helg du haft. Sen kommer ju vardagen.... Ha det bra krammiz

    SvaraRadera
  2. att jag inte va med! men du får höra av dig om andra jippon så kommer jag. Vi brukar ju ha rätt kul ju. Som på rixfestivalen, fan va kul det var. Sovgtt syrran å krama lillan. Kram sis

    SvaraRadera
  3. kuligt ni har haft...*L*...fina bilder....ha en skön kväll i soffan och sov så gott..kram.

    SvaraRadera
  4. mysigt när de händer nåe..Då spelar det ingen roll om de e måndag ett tag framöver..Gonatt ninis/Bless

    SvaraRadera
  5. Jag blir riktigt avundsjuk på din måndag! Godnatt och sov så gott! Kraam på dig!

    SvaraRadera
  6. du haft det :)
    Sov så gott, kramis

    SvaraRadera
  7. Ja vaknade för en liten stund sen, så nu är det full rulle igen.
    Hoppas natten varit lugn å skön. Jag somnade omedelbart efter vårt samtal. Fan va skönt det är att sova utan nåt jäkelskap att sova på. Ha en bra dag SIS

    SvaraRadera
  8. Rackarns att jag missade det då...får ta det nästa gång...ni ser ut att ha haft trevligt! Ha en bra dag!!//Kram!

    SvaraRadera
  9. ...ultraljud1 men elden var jättefin! God Morgon! Have a nice day!

    SvaraRadera