onsdag 12 september 2007

Alla slags astma...

 


 



Ja dr. va grundlig i sin undersökning av min flicka. Det känns skönt när dom är nogranna.


Hon har fått bricanyl och pulmicort (mediciner hon haft för fler år sedan sist)


Astma sa dr. som utlöses vid förkylning, vid ansträngning, vid kyla osv.


Så det blir till att ha med sej inhalatorn i väskan och ta bricanylen vid behov hädan efter.. Synd om henne!


Hon har sagt många ggr. att hon tycker inte om att springa osv. för hon orkar inte som de andra barnen, å jag min slarva... har inte vart upp med henne till Dr. förens nu =(


Men NU har hon sin medicin  hädanefter ska jag lyssna noga, på vad hon säger.


Vi skulle ev. göra en lungundersökning om ett par månader, så jag ska åter kontakta Dr. i oktober, för att berätta hur hon har det med sin andning.


Hon fick också ta ett blodprov i armen, för att se efter om det finns allergi.. *suck* hoppas inte, vi har 2 missar å då skulle min lilla gumma bli SÅ super lessen om hon inte kan ha Baggis å smirre kvar.. *hemska tanke* Håll tummarna för oss.. prov svar kommer om en vecka ungefär..


I kväll har hon dans träning igen, vet inte om hon ska vara hemma, ansträngd andning nu, vid förkylning..


Feberfri och på bättringsvägen iallafall.



Under em har jag suttit och kikat efter stadsnät och IT telefoni.. Någon som vet vilket bolag man ska välja?


Har tele 2 nu på tv dosa å IT uppkoppling.. Ska försöka komma billigare undan, än som nu, när jag har både telia å tele 2.. DYTR SKIT!


För å inte tala om lillans mediciner... 2 olika sorters host medicin å 2 inhalatorer..


700 kronor ! så nu är man luspank... =(


så, fattiglappen här, har faktiskt kollat upp fonder att söka.. Det är ett tips till alla!


Go eftermidda.


 


 


 

3 kommentarer:

  1. sök det. Men gumman du kan ta medecin på konto. Då betalar du minst 170 varje månad..det är jätte dyrt att slänga upp så mycket på en gång. Hoppas det inte är allergi/B

    SvaraRadera
  2. 000000000000000000012 september 2007 kl. 19:46

    du har rätt,det är mycke lättare att älska andra än sej själv,sina barn t.ex..sej själv vill man släng i väggen allt som oftast,suck..
    Önskar o hoppas kvällen blir lugn å skön hos dej.Kramen

    SvaraRadera
  3. Tack för att du kom ihåg mig! Jag började här inne för en timma sen, men så fick jag telefon. Av du vet vem. Vi blev lite oense, men han fattar vad jag menar. Jag hade krupp i morse, HUUUU
    Fan va läskigt det var. Trodde väl inte att man kunde få det som vuxen. Kramis på dig å din lilla familj. Syrran.

    SvaraRadera