torsdag 29 januari 2009

Godmorgon

Ett vitt Västerås har vi idag. 1 minusgrad och inget solsken. Ljust och fint i allafall.  Är ganska nyvaken, så jag dricker morgonkaffe för att piggna till ordentligt.


Runt 11 ska jag in på koll hos Dr. Ett stick i armen, eller fingret och så ska han få klämma på min onda arm också..Måste ju besiktigas innan jag börjar arbeta igen.


Viktigt att må bra, så gott det går när jobbet sätter igång.


Jag drar mig alltid för att ringa Dr. känner ofta att man blir nonchalant bemött i telefonen. Vem vill beklaga sig i onödan brukar jag tänka när jag pratat klart med sköterskan. Sedan kan de vara så också, att det KANSKE dyker upp något man inte vill veta, väl hos Dr. så tänker jag innan och efter jag kontaktar sjukvården...


Lite knäpp kanske, men men..


Ska ev. simma idag också.


Ha en fin Torsdag.


Kram ninis


 

15 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra hos farbror doktorn sen då! SNÖ, det finns inget sånt här i Jönköping, mest regn tycker jag och lite blåsigt. Ha en bra dag. Kramizz Tollan

    SvaraRadera
  2. Lycka till med doktorn. Jag ska vara hos min doktor 10.20. Vi har ingen snö, tack å lov, men ruggigt kallt och rått, temp nollan. Kram Gäddan

    SvaraRadera
  3. ninis, o snö?? inget här men utanför staden så! Många kramar kommer här o var rädd om dig!

    SvaraRadera
  4. Ja 3 timmars sömn fick jag....jag är så less nu.... Håller tummen att det går bra hos doktorn idag! Ja här är det jättevitt i backen.. Ha en bra torsdag och hoppas du kommer iväg på simningen. Kram kram

    SvaraRadera
  5. ....och tycker inte om läkarbesök, men för mitt arbetes skull är jag tvungen att genomgå en koll varje år. Jag har aldrig mått så bra som då. När doktorn frågar alltså. Inga krämpor alls, aldrig huvudvärk, aldrig magont, det är rent otroligt så frisk jag är. Lycka till med ditt besök!

    SvaraRadera
  6. Tatiana Karas-mediawhore29 januari 2009 kl. 11:16

    vem vill hälsa på farbror doktorn? här ställer vi diagnoser själva! under åren har jag varit schizofren, haft malaria, dödliga sjukdomar, hjärtproblem, och allt som tänkas kan! jag tror att den riktiga diagnosen på mig kallas för inbillningssjuka dock! kram!

    SvaraRadera
  7. jaså skall du börja arbeta igen..Har man varit hemma länge är det med blandade känslor man går tillbaka..Speciellt om det skall fungera normalt..Önskar dig lycka till ninis..Hejhej

    SvaraRadera
  8. Det kanske vore bra att chocka doktorn' med en öppningsfras som. Undrar om jag är hypokondriker eller bara är allmänt gnällig, men jag skulle vilja boka in ett besök för att lugna ner mig lite. För det är ju oftast därför man besöker doktorn för att man är orolig för sin hälsa. Men det får man ju inte verkar det som. Jaja hoppas att det nu går bra för dig iaf.

    SvaraRadera
  9. ...som verkligen lider av seriös inbillnings sjuka... När han hör vad folk evt lider av, har han alltid en mycket värre sådan sjukdom.. Rekordet var nog när jag led av "kärring-problem" med äggstockarna... Yes you might have guessed, HAN led då naturligtvis också av något "fruktansvärt" problem med sin mage..Ninis, hoppas allt gick väl för Dig hos doktorn idag. Kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas att det gick bra hos doktorn igår. Önskar dig en trevlig helg, krammis

    SvaraRadera
  11. Hoppas det gått bra,,, Kram.

    SvaraRadera
  12. game over.............30 januari 2009 kl. 14:09

    Tack för samtalet igår. Det ger mig maSSOR SKA DU VETA. dU E JU EN DEL AV MIG. kRAMISAR LOVE YOU ALLWAYS. ss

    SvaraRadera
  13. TACK FÖR PEPPNINGEN,. HOPPAS ALLT GICK BRA ,.ÖNSKAR DIG ALLT GOTT DENNA HELG,.KRAM

    SvaraRadera
  14. inte ensam om att känna som du gör vid ett läkarbesök... Hua! Man drar sig alltid för att ringa och beställa en läkartid om det blir tvunget till det... Sen gruvar man sig tills det är dax. Och när man väl tagit sig in till doktorn är det inte så farligt som man befarade från början :-) Hoppas i alla fall att det gick bra hos doktorn. Kram!

    SvaraRadera