onsdag 14 januari 2009

onödiga utgifter..

usch ja.. hela januari är ju pest å pina för ninis..Man är en fattiglapp, sjukskriven ensamstående förälder... URK!


 Likaså kan hända att februari blir likadan. Men förhoppnigsvis blir den rik på både pengar och nya erfarenheter =)


Pratade just med FK. Svårt för dom när dom ska försöka styra mej å tala om vad jag får inte får.. jag gör väl som jag vill!! Så de så.. Det går inte att sitta hemma och vänta på att få hjälp, det är en sak som är säker. Då blir man fast mellan 2 hötappar..


Nej man får ta i å vara bestämd med vad det är man vill annars känns de som dom kör över en med sina normer och regler som inte alls passar mej personligen.. Jag är 38 år och jag vet bäst själv åt vilket håll jag ska. Inte nån handläggare som försöker styra mej hit eller dit.


Nu har dom fått klart för sig att det är studera jag vill och eftersom jag saknar Gymnasiekompetens måste jag väl ändå ha någon rätt till utbildning om det är så jag önskar återgå till marknadens förfogande.... har jag fel eller? Troligtvis inte.


Jag blir lite upprörd när jag känner det som någon försöker köra över mej. Å som jag sa innan årsskiftet. Nu jäklar ska kruten läggas på rätt ting, så jag kommer vidare. Vägrar sitta fast här.. Så nu har arbetet börjat m.a.o.


"då är det dit du ska i första hand.." det är ett jäkla uttryck.. jag går vilken väg jag vill ..punkt slut. Ingen ska köra över mej så de så!



 


Nu ska här planläggas vad jag vill ha sagt på mötet som ska bli med arb,givare och försäkringskassa. Jag har mina rättigheter.. Å dom ska jag ta och presentera på mötet. Så det blir som jag vill.. Det är ju min framtid -


Tar troligtvis tjänstledigt och CSN till försörjningshjälp, blir en del lån å annat. De får man räkna med om inte kompetensutveckling genom jobbet, kan vara något värt att prova på. Det återstår att höra..


En sak till, dom LOVAR att höra av sig en dag, gör dom det?? nej 3 dagar senare. jag vill komma igång NU i Januari.. inte i mars april för att dom slöar på sina jobb.. ursäkta, men jag blir förbannad på FK. emellanåt. Å en sak till.


Man kan inte vara för sjuk då pallar man inte med att ha med dom att göra över huvudtaget.


Tack å hej för nu.


skönt att skriva av sig lite, gå tillbaka sedan å kolla av utvecklingen =)


Ha en bra dag kära vänner här på bloggen.


Instämmer ni med mej eller?


Ninis

5 kommentarer:

  1. Bra rutet! Det klart du ska plugga om det är det du vill. Jag levde hyffsat gott när jag som ensam tvåbarnsmamma pluggade ( fast det var länge sedan ) med CSN + lån.
    Hörs

    SvaraRadera
  2. gött att ventilera sig va? Hmm jag är i ett ingemansland nu. Uförsäkrad, avskriven på arbetsförmedl. Och har inte rätt läkarkompetens..Vad ger du mig för det..Kan inte annat än att skratta åt eländet just nu..Men men jag är inte heller den som ger upp. Och vi är inne på 2009 vojne vojne..Följ ditt hjärta och försök med kompetensutveckling så du inte behöver låna pengar i onödan. Det skall betalas och det sitter jag med nu..Gokramen/Bless

    SvaraRadera
  3. Så får du som du vill..
    Ha de gött Nina...
    Kram på dej...

    SvaraRadera
  4. Tatiana Karas-mediawhore14 januari 2009 kl. 21:14

    försöka med att trösta dig lite...

    dina brön på din profilbild ser helt fantastiska ut! och detta säger jag inte från min pseudolesbiska sida, utan för att dte var menat som en komplimang!
    ..kanske ska jag sluta skriva vad jag tänker....*rodnar djupt*

    SvaraRadera
  5. O ge dig inte, man ska vara frisk när vi är mindre friska, eller? suck! Ja, kolla upp kompetensutv. o andra saker! jag håller tumarna, så det så! KRAM!

    SvaraRadera