söndag 25 januari 2009

sköna söndag

det är från ett molntäckt och disigt v-ås jag skriver idag. En vilodag utan måsten. Så vädret gör mig ingenting. Har gärna en mysig hemmadag med min 11a snart 12..


Puttrar just nu en fransyska med lök och morötter på spisen, det doftar så gott =) Ska göra en smarrig gräddsås på skyn och koka potatis till den. Nu ska jag bädda rent i lillans rum, sedan ta ett bad.


När maten blir klar och vi har avnjutigt vår söndags-stek i mors anda, så ska vi plugga lite för att underlätta kommande veckas skolarbete för 11an.


Sedan blir det filmtajm och rester av lördagsgodig ;) Funderar faktiskt på att göra simonas kladdkaka till efterrätt också =)


Ha en finfin söndag mina goa bloggvänner.


Kram från mig!


ninis


2 kommentarer:

  1. och önskar en härlig söndag. / Tollan

    SvaraRadera
  2. Grekiska färsbiffar med klyftpotatis, morötter, zucchini och minimajs. Fransyska är oxå jättegott, men det var ett tag sedan jag gjorde det. Ha en fortsatt bra kväll. Kram!

    SvaraRadera