tisdag 20 januari 2009

Tisdag

God morgon!


Så ser vi en ny dag och innan jag somnade i natt (som jag lyckades göra) så önskade jag mig att vakna i tid utan att vara jättetrött. Det fungerade. =)


Hör faktiskt en vårfågel utanför iallafall en annan kvitterpippi än vad jag brukar höra på morgonen. Eller är jag bara extra uppmärksam denna morgon?


Jag mår bra iallafall och det hoppas jag du också gör min läsare.


I dag ska jag med hjälp av min snälla granne till BILTEMA (blev inte så igår)


 så får jag köpa ett nytt bil batteri. Läste om felsökningar igår och nu vet jag hur man söker felet. Tack bossebildoktor *S*


batteri, kolen, generatorn... ;) Ett steg i taget.. Sedan kopplar jag ur larmet som säkert drar.. Hört ett "Bzzzz ljud" i bilen sista tiden den gick, säkert nå med det att göra också. Lyser inga röda lampor i min bil allafall...


-ninis-  det är lite olika


hur jag uppfattas av olika personer =)


KRAM N

10 kommentarer:

  1. Bra att bilen kan lysa nu o tack för din lilla rad hos mig! Jaa, här är det ka...o vetekudde på axlarna som gäller. Kram o må så gott!

    SvaraRadera
  2. Hm du skall kanske skola om dig til bilmekaniker? (skratttar)
    Ha en bra dag med fullt av skratt! Kram!

    SvaraRadera
  3. två är jättegulliga =) Lyckat till med bilen. Skönt att du har fått sova. Det är inte lätt när man är trött o inte kan sova, eller att man bara sover o sover =) Ha en härlig dag kram kram

    SvaraRadera
  4. game over.............20 januari 2009 kl. 16:10

    Kvitterpippi det är ju mama det vet du väl. Har aldrig hört, sett, å lagt märke til så många kvidevipper sen hon försvann. För mig e det så. Jag e så tacksam att du finns, glöm aldri det. MIN syster ingen annans, även om jag gör reklam för dig så pojkarna snart står på led, hehhehehehehe. Men du e min syrra å fane mig den bästa man någonsin kan ha. LOVE YOU. ALLWAYS!!!!!! Kramar i massor SS

    SvaraRadera
  5. Jag fick sova sådär inatt iallfall...vart en seg dag...en hemmadag....men skönt det med. Ja söta bilder båda två ;-) ha en bra kväll, pöss o kram

    SvaraRadera
  6. kan vara bra att ha till hands ibland :-) Hoppas bilen börjar funka när du fixat och mixtrat klart med den... Kraaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  7. im och säger hej. Ha en skön kväll / Tollan

    SvaraRadera
  8. ja visst är det skönt när man avklarat utefärderna..Tänk att man skall behöva ha dessa skruttbilar och vingelcyklar haha. Min e vingling den med..En 40talare..hallå va roligt att du har svarta troller med, den har jag inte sett på länge hehe. Man läste ju Bamse för ungarna för länge länge sen..Gokväll

    SvaraRadera
  9. det är batteriet som är slut, Jaha, jag hade för mig att du fick hjälp att köra igång bilen men att den ändå inte gick då du skulle starta den. Hoppas att du får rätsida på det hela. "Kvitterpippi" ett fint ord, tycker jag. Kram.

    SvaraRadera
  10. Efter-regn kommer sol21 januari 2009 kl. 00:25

    I morgon!!! så snällt av dig att sponsra syster yster med datorhjälp! :)
    Ja ni är goa alla hopa! kram klarakajsa

    SvaraRadera