söndag 2 mars 2008

Sköna Söndag ;)

Hej svejs =)


jag ska börja med att berätta..


Om


Malta resan, som jag lovade. Har varit bortrest under helgen och kom hem för ett par timmar sedan, därför har jag inte hunnit skriva om Malta ännu. =) men nu är jag hemma och vad jag gjort i helgen ska jag berätta om i nästa blogg ;D


 


Malta resan var kanon så klart. Kan rekomendera ett besök dit helst för den som är historiskt intresserad men även för alla andra.


Jag är själv inte speciellt intresserad av historia men man kan inte undgå att känna av och "se" den, om man reser dit.


Malta är Europas sydligaste land med lika långt till Sicilien som till Nordafrikas kuster. En liten ö mitt i Medelhavet. vattnet kring malta är aqvamarin och turkosblått, palmer och stora kaktusar, honungsfärgade hus, färgranna fiskebåtar,  urgamla tempel, fästningarde största kyrkorna jag har sett, trevligt folk, godmat, :) ALLT! vi saknade ingenting och hann inte se allt, men är så nöjda med resan.


Det bästa för lilldonnan var ändå att simma med delfiner å för mig, att se henne göra det. =)


 Bussturerna till Valetta (huvudstaden som är runt 500 år gammal och finns med på Unescos världsarvslista) var också mycket sevärt. TROJA och Gladiatorerna är ex. på filmer som spelats in på ön. 


Charm, kan jag säga med ett helhetsord om Malta!



Vykort från en tur i häst å vagn på lillans 11 års dag :)



Amanda får känna på delfinen innan hon ska ta tag och åka med delfinen längs basängen i en väldig fart =)


varför ser inte våra båthamnars vatten ut så här?? =)



Kväll...på väg till Valetta. Här i Silema.



I valetta.


så såg de ut =)


kramis

5 kommentarer:

  1. jag gillar att resa, absolut! Nattakramen!

    SvaraRadera
  2. Är du "bruna bönan" nu, efter tiden därnere? Kvällskramiz

    SvaraRadera
  3. Det ser kanon härligt ut. Vilken upplevelse att få va med delfinen :-) Kul att ni haft en bra semester. Ha det så bra ,krammis

    SvaraRadera
  4. DIT VILL JAG! - TURKOST VATTEN, PALMER, WOOOOWW......
    OCH VILKET MINNE FÖR DOTTERN DIN, ÖNSKE-DRÖM SIMMA
    MED DELFINER;-))
    OJ, OJ - ÄR HELT SÄKER PÅ ATT JAG VAR ETT VATTEN-DJUR I
    NÅGOT AV MINA TIDIGARE LIV;-)
    MEN JAG KANSKE VAR EN, EN,,,,, hmmm - VAD??
    EN KORALL KANSKE, SÅ ATT JAG KUNDE GE SMÅ-FISKEN LITE
    SKYDD;-))
    JA, JAG VET DAGS ATT SOVA FRÄSEN!
    NATTA-KRAMISAR / SIR F

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig varit där men det ser ju fantastiskt ut! Resa är kul,men det blir inte så ofta tyvärr! Kram!

    SvaraRadera