torsdag 27 mars 2008

Dax att sätta ner foten...

jag tänker....


 


från och med nu ska jag sätta tydliga gränser med ansvars innebörd, utifrån vad jag orkar med att ha runtomkring mig och inte.


Måste, när det påverkar mitt mående negativt.. Det finns en annledning, jag har mitt liv och mandis att ta hand om, det vill jag ta ansvar för och jag vill se till att vi mår bra.


Därför måste jag göra det som vi mår bäst av. . .


Ställa krav å sätta gränser är aldrig roligt, men mycket väl nödvändigt för att jag själv ska orka med.   Så är det! Alla förtjänar en andra chans, men efter det.. 


No more...

4 kommentarer:

  1. Du måste sätta dej själv, och tösen först. Gör det du mår bästa av, man kan inte alltid ta hand om andra och glömma sej själv. Det får inte gå hur långt som helst. Kramar och stå upp för dej!

    SvaraRadera
  2. som ni haft trisst ni med...
    lite varma kramar från mig...
    hoppas det är bättre nu :)

    SvaraRadera
  3. livslång träning. Man får ta en sak i taget.Men när man blir riktigt övvertygad då får man pondus och kraft att genomföra sina gränssättningar..Lycka till för alls inblandade/Bless

    SvaraRadera
  4. alla föregående talare! Varm kram!

    SvaraRadera