lördag 29 mars 2008

Lördag idag.

ninis har feber och sov till kl 14 idag. missade dessutom en mässa i Avesta som jag skulle tagit del av. Jätte trist!  I dag blir det en dag framför datorn och i soffan framför tv,n. Skulle va bra om jag får må bra tills på måndag när jag skulle börja på nya arbsträningsplatsen. Det är skönt att den ligger i västerås i alla fall. Ang. Sis har jag inte hört något alls sedan i förrgår och sista gången hon ringde så drog jag ur telejacket. Liksom ingen vits att prata när de inte är nyktert. Jag orkar bara inte.. Lillgumman är hos sin pappa å här är det tomt så klart. Bäst att bara kurera sig idag, och ta det väldigt lugnt.. Försöker att må bra trots oro besvikelser och feber. Ibland vill jag bara vända ryggen till eller stoppa fingrarna i öronen, å blunda... låssas som om ingenting händer.. Men jag påminns lika snabbt igen, om allt inte är riktigt som det ska. tyvärr så har jag har inte förmågan att hjälpa den som inte vill hjälpas, och inte orken att ens försöka heller. Jag har mitt ansvar precis som alla andra har sitt ansvar. Det kan va nog så tufft bara det.


Så klart vi påverkas av andras sätt att vara, eller vad folk omkring oss gör, men för den skullen kan vi inte bära deras problem utan jag måste påminna mig själv att jag gör mitt bästa och sedan vara nöjd med det. Det jag inte kan förhindra, det ska inte förhindra mig att må bra.


kram!

4 kommentarer:

  1. på nån som inte vill lyssna! Man kan inte göra mer än så gott man kan, och så är det! Du vet nog innerst inne att du gjort så, så ta hand om dej själv nu i stället. Annars kommer du att grubbla dej grå, och det är de inte värt! Åsa är en vuxen människa, och måste göra sina egna val, hur tokiga och idiotiska dom än är! En alkoholist är ingen idé att prata med så länge den är onykter, det vet jag av erfarenhet. Dyrköpt erfarenhet till och med. Så försök att glömma alla tankar i den riktningen, och läk dej själv. Kramar om!

    SvaraRadera
  2. Och som stämmer har du redan klämm på...Förstår dig å din frustration,ilska å oro...Kram å krya på dig gumman

    SvaraRadera
  3. Kunde inte ha sagt det bättre till dig. Lyssna bara på ditt hjärta och lyd! Det du gjorde i den stunden som var, det var det enda rätta, just då. tänk på det! Det har hjälpt mig många gånger! Och - varje människa har ansvar för SITT liv, det har också hjälpt. Kram!

    SvaraRadera