fredag 14 mars 2008

godmorgon!

har du sovit gott?



 


Har du sovit gott?


Det har jag gjort...Läste klart en bok igår av Lucy Macdonald- Optimisthandboken ;) Bra bok där hon skiljer en pesimistisk inställning från en optimistiskinställning. I boken ingår flera övningar för att se ljusare på tillvaron över lag. Rekomenderar den för alla. Optimist som pesimist, i boken finns bra saker att lära =) Det är aldrig försent att tänka om.


I dag är det Fredag och när jag sitter och tänker på vad som sker idag kommer jag först att tänka på flera andra nära personer som jag håller tummarna för och önskar lycka till...


Solen skiner i västerås denna morgon och utanför mitt fönster har videkissarna slagit ut. Björken har ändrat färg och är så där röd/lila, som den bara är på våren, innan den får musöron.. Jag känner mej lugn och på gott humör .. Det är skönt, för sällan man reflekterar över när allt faktiskt känns bra. Det borde man göra lite oftare, inte låta livet springa förbi, utan uppmärksamma vad som händer, främst i sig själv men även utanför sig själv. Har Du uppmärksammat det själv, att vårens första tecken kommit på sina håll och att björken ändrat färg? Eller ser du det som "poff så var våren här"?


Är du uppmärksam på nuet? Om inte så prova, det ger en behaglig känsla, Ro. Att vara här och just nu... Ingen oro för vad som varit eller vad som ska hända.. Bara lugn .. Hur mår du av det? lyckas du att inte fundera framåt eller bakåt?


 


Dax för påtåren :)


kram ninis


 


 

4 kommentarer:

  1. Haha! Jag satt precis och titta ut och titta på naturen utanför och titta på fåglarna som bygger sina bon. Det var så rogivande. Bor högst upp i ett hus på ett berg. Såå härlig utsikt! Längtar tills man kan ta sin kaffe kopp till balkongen och sitta och njuta mer. önskar dig en trevlig fredag. Nu ska jag sätta på kaffe till västerås gänget som kommer och hälsar på :-) Krammix

    SvaraRadera
  2. är nyttigt.Fast nu har jag stannat upp så länge så jag behöver en kick i rumpan..Det mysigaste med nya lyan är skogen utanför. Där står en gammal ganska tjock krogig björk jag följer den nogrant varje dag/Hat gött

    SvaraRadera
  3. fattar ej nåt ..... Puss

    SvaraRadera
  4. ha en mysig fredag...kramar

    SvaraRadera