torsdag 10 april 2008

Torsdag morgon

Hej. 


Jag har sovit som en stock. Hade ingen lust alls att vakna när klockan ringde. Men tillslut tog jag mig ur sängen. Har just skickat A till skolan och sitter här med morgonkaffet för att piggna till i vanlig O-ordning.


Tänker..


Det är iallafall så skönt att få rå om sitt eget hem igen. Finns flera orsaker till varför jag tycker så. Mycket för att det inte håller ekonomiskt.


Tillslut blir det påfrestande att ha 45 åriga syrran bo hos en.


 tacksamhet och respekt.. Kanske Inte så konstigt att jag blir ledsen.


Orkar inte vara snäll mera. Nu ska jag på arbetsträning så Hej svejs.. ja kikar in sen igen.


för husfridens skull har jag redigerat detta inlägg....

8 kommentarer:

  1. vad tråkigt....att det skulle bli så...verkligen...när man försöker ställa upp...lider med dig...hoppas du får en bra dag...kramar.

    SvaraRadera
  2. hur det är....man känner sig så jäkla utnyttjad å eländig.
    hoppas att det blir bättre framigenom...
    varma kramar från umeå

    SvaraRadera
  3. ...så kraftigt och delar med dig så ska du så klart få den respekt som du förtjänar. Löften ska hållas oavsett om det handlar om ekonomi eller något annat. Nej det är ingen trevlig lön du fått för den mödan. Ta hand om dig! Kram /K

    SvaraRadera
  4. Det låter jobbigt och jag förstår att du inte orkar vara snäll längre! Du har all rätt att ryta till och säga att nu räcker det!!kram

    SvaraRadera
  5. Jag fattar. Jag fattar redan när jag inte ser sis skriva. Ah, jag har varit gift och levat ihop med liknande bekymmer. Lovar runt och håller tunt. Tråkigt, men du får stöttning här och en varm och god kram. G

    SvaraRadera
  6. inte vara snälll för jämnan, man stjälper sig själv till slut ju. Du vet bäst vad du ska göra i en situation som inte känns rätt för dej, jag brukar säga till dotrarna att känna efter den där magkänslan...för den är faktiskt rätt så rättvis, även om den till en början kan kännas fel. Hoppas du får en bra torsdag, stärkande kramar till dej!

    SvaraRadera
  7. Ja man måste lära sig att sätta gränser. Jag vet så väl jag vet så väl även om det smärtar. Men det går till en gräns. Nu hoppas vi att Åsa kommer på att hon behöver stöd ett tag till/ Bless på er hela familjen..

    SvaraRadera
  8. ... att det skulle behöva bli sådär! Nu ska du ABSOLUT se till o ha det bra med lilltösa, o sis måste ju styra upp sin tillvaro på annat sätt, än att du står där som "bollplank"! Du har ditt liv att värna om, o ska inte ta på dig det ansvaret... trots allt! Du har ju verkligen funnits där i vått o torrt, vad jag förstår, men det måste ändå finnas gränser.... Jättetråkigt på en gó tjej, som hon är, men kanske kapade hon ändå kollektivet lite för tidigt....(?) Hoppas allt löser sig till det bästa.... Kramar om

    SvaraRadera