tisdag 29 april 2008

inre stress

antagligen eftersom jag inte kan sova om natten. Max en timmas sömn denna natt och en ont i magen stressig morgon för att dottern inte vill gå upp. När hon gick sa hon i trappen "jag kommer få en jättetråkig dag" idag.. Det är jobbigt med tjejerna i klassen.Har varit så en tid nu.. Dom är bara 6 stycken och vissa går bra ihop - andra inte. Vad ska man göra när ens egen känner sig utanför, mer än att berätta hur man är en bra kompis och att det då och då var likadant när en själv var i hennes ålder.


Känner mej både irriterad och ledsen har hur ont i magen som helst.. För allt! gnällblogg.. sorry behöver ventilera.


 


 


Ps. Jag har sett att det finns sådana personer som störs av just såna här inlägg, till dem vill jag säga - bara blunda och gå vidare.. utan dumma kommentarer på min sida....Ds.

7 kommentarer:

  1. Hej Ninis!
    Så klart man har ont i magen när barnen inte mår bra. Just nu har jag ont i magen av en annan anledning men det skriver jag ett mail om i stället. Kram!

    SvaraRadera
  2. mår dåligt då din dotter mår dåligt, det hör ihop. Du har rätt att skriva av dig, det kan till och med vara mycket bra. Jag känner med dig och hoppas det reder upp sig. Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Låter som om hon behöver bli sedd. Ni får tänka ut nåt bra sätt bara. Inte lätt jag vet, men man måste försöka vända på det nu. Det är i den åldern, man är extra känslig också, och osäker, och det är det som lyser igenom, för det mesta. Åk till stan med henne till helgen, och ge henne en makeover, om så bara för dagen. Pröva nån ny style. Häftiga kläder, lite, ja du vet, tjejiga saker. Gör en överraskning för henne, det låter som om ni skulle må bra av det båda två. Hon blir glad och du blir glad av hennes glädje. Bara ett förslag. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Den som spottar på andras bloggar är klart inte välkommen..Du skulle du inte kunna ge en vink om detta till skolan..Lilltösa min hade det så lite i förra skolan, och vi tog upp det för att lärarna ser inte alltid vad som sker..I förra skolan jobbade man mycket med förebyggande mobbing invävt i undervisningen..Nu har lilltösa fått en annan position därför att hon började i musikklass och alla är där för samma intressen..Men det roliga är att hon leker med mycket pojkarna..Mobbing o utanförskap kommer alltid att finnas och mycket av detta kommer oxå hemifrån..Skolan kan inte fixa allt. Kram på dig Ninis i mina ögon är det inte gnäll det är oro../Bless

    SvaraRadera
  5. Jag tycker inte alls att du gnäller i onödan! Det är oro. Jag brukar skriva Tacksamhetslista men kommer på mig själv ibland att jag inte gör det utan "gnäller" och det är inte avigt menat, utan då är det något vi vill ventilera. Du är orolig för dottern och vem har inte varit orolig för sina barn? Det är sunt. Tack och lov, så är du normal! Strunt i spyråttorna som kravlar runt i olika bloggar, radda dom bara. Kram från oss här med Mia katt och allt! G

    SvaraRadera
  6. så där har min tjej det oxo i klassen, dom e 5 tjejer...så du kan juh gissa ? nu har fröken gjort ett rastschema så att alla får leka med varandra. enda sättet dom kan hålla sams. föreslå det kanske till fröken? kram!

    SvaraRadera
  7. Håller helt med ovan insändare, man kan ju bara hoppa över de bloggar man inte känner för att läsa. Jag gillar dina uppriktiga skriverier/ bloggar... Ta och snacka lite med skol personalen, så Din dotter inte mår dåligt av att gå till plugget. En av mina kompisars dotter bytte skola till slut p.g.a. "avundsjuks- mobbning", p.g.a. att hon var jättebra i sin sport med många artiklar i lokaltidningen om hennes succé etc ... och det pasade ju inte vissa skolkompisar, men det blev en helt ny värld för henne i den nya skolan.
    Ha nu en rikgit bra dag och sköt om bara Dig och dottern.
    Englands kramar.

    SvaraRadera