måndag 28 april 2008

kl 06.00

 



så tidigt  jag vaknade idag, till och med utvilad. Somnade ganska tidigt igår i och för sig.. Låter vansinne men Innan morgonkaffet har jag skurat stora rummet och möblerat om, därför min lillmisse har blivit könsmogen och skvätt någonstans i stora rummet.. Stark doft från en okastrerad hankatt är inget jag vill ha i min lägenhet. Nu hittade jag som tur är, vart det kom ifrån Å vardagsrummsmattan är det bara att kasta tyvärr. Min runda gråa matta som jag gillade så, på den hade den lille sabotören minsann satt sitt revir..


Nu luktar det gott igen och hellre utan matta än att ha en stank av lillmissen kvar i huset. Måste få i väg han till veterinären för kastrering, men det känns "så där" att ta han på bussen.. Jag väntar tills jag hittar någon som kan hjälpa mej dit å hem med han i stället.


Måndag idag 28/4.. Dax att deklarera och att betala räkningarna. Ska försöka samla mig å ringa Dr. också. Det tar emot att ringa


 " å gnälla" även fast det kanske är nödvändigt..


Hoppas du får en bra start på veckan. Kram från mig. N

5 kommentarer:

  1. Ja, dessa kissekatter, så dom kissar och hittar på. Man bor verkligen hos katten. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tatiana Karas-mediawhore28 april 2008 kl. 11:17

    mornar är fruktansvärda. FRUKTANSVÄRDA!!!!
    Kram iaf!

    SvaraRadera
  3. Ja, kastrera du katten din, bra! Må så gott nu o prata med Dr. Kraam!

    SvaraRadera
  4. Efter-regn kommer sol28 april 2008 kl. 11:47

    Du får katten vidgjord! :) synd på fina mattan!
    Ha en fin vecka nu! kram klarakajsa

    SvaraRadera
  5. Hade ett jädra sjå med mina damer innan de löpte, de markerade revir för varandra inne..Man får inte bort lukten alltså. Men nu är O`maley kastrerad/ Behöver du doktorn så ring. Dok är till för dig/Kram

    SvaraRadera