onsdag 8 augusti 2007

si så där ja!

 



Nu har min dotter på 10 och 1/2 år J å jag, varit på toy´s a ru`s  kikat läget lite, sen åkte vi till hennes före detta ridskola,


stallet ute på Hamre.


Där gjorde vi en Nyanmälan så om 2 veckor sätter hon igång med ridningen igen, efter ca. 1 års uppehåll.


Hon har ridit i några år innan, så hopp å galopp är för henne en lek!


Inne på kontoret hoppade hon jämfota av lyckan att få börja rida igen :)


Å jag kan lova att det gör även en hästrädd mamma glad, att se sin dotter glädjas så!


 


Vi hade sån tur också, det var ju Stina, hennes gamla ridlärare som var där och tog emot oss, - Hej Amanda ! sa hon precis som det vore igår vi var där J


 


Dessutom fick hon en plats i gruppen hon red med förut! Så Självklart känns det ännu bättre, att återuppta ridningen för tjejtrasan min! Vi är riktigt nöjda å glada nu, även om ekonomin inte ”egentligen” tillåter just ridsport.. Men.. Det är en prioriteringsfråga anser jag, och min mandis är självklart prio. nr. 1.


 


Hur har ni då, alla bloggpolare här ute? :) jag ska kika runt hos er nu.. kramis kramis

2 kommentarer:

  1. Härligt när dom blir så glada, förstår dej.
    Mina tjejer har haft varsin häst när vi bodde på gård o jag håller med det är dyrt o mycket jobb, men sen växte dom ifrån det nu har dom andra intressen, som tur är betalar inte mamman alla dom nu. Kram Trulsan

    SvaraRadera
  2. min stora kulla 7 år har också funderingar på att börja rida...och ibland även mamma....*S*....har ridit när jag var yngre....skulle va kul och prova igen....ha en skön kväll..kram

    SvaraRadera