tisdag 21 augusti 2007

Det är FÖR TIDIGT!

vad hände med lillan!!?


 



 


4e klass började hon i förrgår.. I dag kommer hon hem å säger att hon vill måla sej för det gör andra tjejer  i hennes klass.. NEJ säger jag.


Att jag är gammalmodig säger hon också..


och kl 21:00 i säng,  är alldelens förtidigt tycker hon!!


Hon får inte svära heller.. så förvånansvärt tycker hon..


 


Varför hon finns vill hon veta..


och varför hon inte kan få bestämma över sej själv..


 


Det är dax att öva upp rollen som mamma till 10 åringen, en förändring har skett denna sommar.. Jag förvånas varje dag över henne =)


Barn som vuxen, utvecklas man å lär sej nya problem lösningar varje dag! men nån mascara, det blir det då INTE än på några år!


;) hon är ju rolig också... det måste jag ju säga!


 



Livet  går vidare..


=)


 

7 kommentarer:

  1. Åhhh, det känner jag igen! När min äldsta dotter som nu är 14 år gick i 4:de klass, kom hon hem och sa...kan jag få köpa stringtrosor!!!??? Herregud!! 10 år och stringtrosor!!! Du kan ju gissa vad mitt svar blev..och såklart blev hon arg och tyckte att alla andra får ju...faktiskt var det otroligt många små 10-åringar som också gick omkring i det!!! (det syntes ovanför linningen till byxorna) för vad är vistsen med att ha stringtrosor om ingen vet om det!!? Det är nog bara att stå på sig, så länge det går! Kraaam på dig!

    SvaraRadera
  2. hur gamal man var själv när man började sminka sej.... men jag minns inte....
    Ha en superkväll.
    Kraam

    SvaraRadera
  3. tycker du gör rätt! Det är för tidigt! om ett par år kanske! Nattiskramar

    SvaraRadera
  4. Skriv gärna under, jag för min del är trött på allt strulande på expressen/bloggen - http://blogg.expressen.se/illena/entry.jsp?messid=266119 Kram kram

    SvaraRadera
  5. hade en urladdning med min 10 åring igår herrenadå.....Varför så tidig förpubertet...har nyss hämtat mig från 17 åringen...Ja hon har oxå pratat om att måla sig...men nej...hemma inne, okey men inte i skolan.../natti B

    SvaraRadera
  6. så vet jag att jag inte är ensam om detta :)
    ja det är en del av utvecklingen för oss alla och inte var jag 10 när jag började måla mej, jag fick då vänta till minst 13 år iaf.
    å tvi vale med string trosor som skär in.. det har iallafall jag inte hört nå om att hon vill ha ..än... *S* kram till er alla :)

    SvaraRadera
  7. ja, lite tidigt att börja sminka sig i fyran....men det är sånt tryck nu för tiden tyvärr. Hon kan vänta ett par år ;-) . Ser på min vänninas barn,(hon ser inte bra ut med allt spackel) Kram

    SvaraRadera