onsdag 31 december 2008

HAPPY NEW YEAR =)

 ....SKÅLA med MÅTTA ...



...Jag har mina nyårslöften färdiga, dom tänker jag berätta för min dotter - henne sviker jag inte och därför genomför jag mina löften som jag ger henne =)  2 år sedan i dag, som jag lovade henne att sluta röka och det gjorde jag. Har inte köpt en ask cigg till mig själv på 2 år *stolt*


Det är bra att ge nyårslöften, om man håller dom dvs..  Genomförande och förändring stärker mycket!


Gillar nyår, Nystart tänker jag ;)


Happy New Year ...for you.


Ring, klocka, ring i bistra nyårsnatten
mot rymdens norrskenssky och markens snö;
det gamla året lägger sig att dö...
Ring själaringning över land och vatten!

Ring in det nya och ring ut det gamla
i årets första, skälvande minut.
Ring lögnens makt från världens gränser ut,
och ring in sanningens till oss som famla.

Ring våra tankar ut ur sorgens häkten,
och ring hugsvalelse till sargad barm.
Ring hatet ut emellan rik och arm
och ring försoning in till jordens släkten.

Ring ut vad dödsdömt räknar sina dagar
och forngestaltningar av split och kiv.
Ring in ett ädlare, ett högre liv
med bättre syften, mera rena lagar.

Ring ut bekymren, sorgerna och nöden,
och ring den frusna tiden åter varm.
Ring ut till tystnad diktens gatularm,
men ring till sångarhjärtan skaparglöden.

Ring ut den stolthet, som blott räknar anor,
förtalets lömskhet, avundens försåt.
Ring in det rätta på triumfens stråt,
och ring till seger mänsklighetens fanor.

Ring, klocka, ring... och seklets krankhet vike;
det dagas, släktet fram i styrka går!
Ring ut, ring ut de tusen krigens år,
ring in den tusenåra fredens rike!

Ring in den tid, då andarna befrias
ur själviskhetens sammansnörda band.
Ring mörkrets skuggor bort ur alla land;
ring honom in, den bidande Messias.


 


 

9 kommentarer:

  1. game over.............31 december 2008 kl. 13:33

    Detsamma önskar jag dig, jag tänkte lägga in abba jag oxå, men i mina funderingar så tog jag en annan video, hahaha vi tänker lite lika, kan det bero på att vi är syskon måntro???
    Ha den bästa kvällen ever. Love you och A. Kram fråm T och mig. SS

    SvaraRadera
  2. att hålla sig ifrån ciggen. Lättare sagt än gjort tyvärr. Gott Nytt År till dej!

    SvaraRadera
  3. 2009... Happy New Year, clever girl som slutade att röka, jag har hållt upp i över 4 år nu = no problems... Ha en bra nyårsafton, kramisar från London

    SvaraRadera
  4. Nytt År 2009 önskar Gäddan med company!

    SvaraRadera
  5. Efter-regn kommer sol31 december 2008 kl. 17:11

    önskar jag dig och dotter din!!!
    varannan vatten, minst! kram klarakajsa

    SvaraRadera
  6. Pratade nyss med sonen, ett oherrans liv runt honom. Blev förskräckt MEN han var på haket och hade skitkul. Skålade i julmust, fnizz.
    Ett Gott Nytt År önskar jag dej.// Hörs

    SvaraRadera
  7. kunde sluta röka, det är verkligen något att fira. Hoppas att du får ett riktigt GOTT NYTT ÅR. Kram.

    SvaraRadera
  8. Hoppas du fick ett fint nyår!! Kram

    SvaraRadera
  9. game over.............1 januari 2009 kl. 13:06

    Här var det stiltje, men vad gör det, har drömt mardrömmar inatt om Robin, å han sover än, så jag har ont i magen. Kramisar å ha det fint på första dagen. Åsa å Tim.

    SvaraRadera