söndag 15 juni 2008

Söndagmorgon

Festivalen är förbi för i år, fast mälarveckorna, dom fortsätter. Igår packade vi ihop tidigare än jag fått information om. Det gjorde inte så mycket, jag var ganska mör i kroppen igår. Mycket folk som kom förbi i blågult för att inta sin plats i öltältet där storbildstven var. Dessvärre förlorade Sverige och folk var inte så intresserade av vad SV hade att erbjuda.(vårt tält alltså)


Denna helg har jag verkligen fått träning för hela kroppen, för det är just vad det är, att ge Thaimassage. Dessvärre har jag slarvat med vad jag stoppar i mig och inte. Frukost har det blivit i allafall. Första dagen, en bit paprika och en gurkbit till lunch. A & hennes kompis fick det andra jag hade med. Lite mackor och sånt. Tanken var att vi skulle gå iväg och inta lunch, men så blev det inte. A köpte strips, senare när hon blev sugen, själv kände jag ingen hunger.Köpte en grillad kyckling på vägen hem. 


Andra dagen, pastasallad med skinka, och baguett, till lunch. Middagen blev riktigt sen. MAX efter 21. Ah, inte så bra...


I går åkte A med pappa till farmor & jag åkte ner själv. Efter vi rivit vårt tält så tog jag och en jobbarkompis en runda för att hitta nått bra ställe att äta på. Det blev Thaimat :) gott käk!


Äckligt värre när jag ätit klart så titta jag på kocken, ner med sleven i grytan - rör om stoppa in sleven i munnen... Å sedan ner i grytan igen.. Blä!! där stod han samtidigt å rökte. Skitäckligt. Fast jag är fortfarande frisk, tack och lov. =)


 Såg Eric Gadd igår, sedan orkade vi inte stanna längre. Skönt att ta bilen och få åka hem. Somande ovaggat och ganska på en gång.


I dag är det söndag och allt jag ska göra är att återhämta mig lite, vänta hem mandis & ta en skogsprmenad med katten.


tjenamors!

3 kommentarer:

  1. ... låter ju inte så smakligt med kocken & Thai maten... var det på en riktig restaurant eller matställe vi festivalen... ????? kan ju vara bra att evt undvika det stället på V-ås semestern. Ha en skön söndag nu, kramisar

    SvaraRadera
  2. ninis..Låter sunt att ta en liten promenad med kräket. Vi skall väl åka ner till familjen i gbg och där finns ju en massa att välja på..Men som sagt det är ekonomin som styr..//Bless

    SvaraRadera
  3. det är därför nästan alla restaurangkök är bakom en dörr eller vägg, för att vi inte ska se. Men grytan kokade säkert och då försvann alla eventuella baciller. Skönt för dig med en ledig dag. Promenad med katten, det verkar mysigt. Kram!

    SvaraRadera