onsdag 11 juni 2008

Å regnet det bara öser ner

 Jaja,  våra jordgubbstårtor lär bli blöta idag... Dvs. OM vi skulle göra som vi gjort föregående år..  Alla föräldrar och barn fikar ihop på skolgården. Antar att vi får inta klassrummen denna gång.


Jag som blev så glad, för det sken upp en sväng, men nu är det spöregn igen och en svart himmel igen.. Nå väl, det är ett tag kvar tills klockan är 18.  Våra barn har uppträdande på en uppbyggd scen ute på skolgården. Inge kyrkligt alls, utan bara en stor fest. (mer drag alltså) ;) Det är mycket trevligare än att lyssna på prästen i kyrkan. MEN det bör vara uppehåll.. Vi får väl se, första året som det faktiskt hänger regn i luften på avslutningsdagen.


Kom hem en glad tös till mamma idag.. It´s over .. sa hon och log!*ler*

5 kommentarer:

  1. Just nu lyser solen igenom molnen här. Hoppas den lyser hos dej med. Tårta åt jag i går kväll när jag var på kalas så gott så. *L* Sommarlov...kommer faktiskt ihåg kännslan. Hörs

    SvaraRadera
  2. ... o alla härliga sommarsånger som kidzen sjunger på avslutningen!!! Jag blir riktigt rörd, o lite nostalgisk! Ha nu en en go kväll, när ni kommer hem, o hoppas vädret var någorlunda iaf! Kram

    SvaraRadera
  3. ... o alla härliga sommarsånger som kidzen sjunger på avslutningen!!! Jag blir riktigt rörd, o lite nostalgisk! Ha nu en en go kväll, när ni kommer hem, o hoppas vädret var någorlunda iaf! Kram

    SvaraRadera
  4. ni fick ett fint väder. Hur det än blev med det så tycker ju ungarna att det är toppen, sista dan och sedan lov. En härlig känsla. Ha en fin kväll. Kram!

    SvaraRadera
  5. med vädret. Tidigt imorse öste regnet ner men solen tittade fram precis när avslutningen började. Härligt med sommarlov för barnen! Nu gäller det bara att få hem tonåringen i bra skick inatt..avslutningsfest i byn ikväll. ..och nej jag kan inte sova innan hon är hemma. Men visst är det härligt med barn..*L* Ha det så jättebra!

    SvaraRadera