måndag 23 juni 2008

Godmorgon måndag

Har en länk längst ner på sidan, den är 20 minuter. Ta dig tid att kika på den, om du inte sett den förut. Det finns ett gott budskap där som jag vill dela med mig till dig =)



Min måndagsångest kröp över mig under nattens timmar och i morse kändes det så där då,kan jag säga.


Ja, det är inte kul med NAT som slår till direkt jag vaknar. dom sitter delvis kvar, dom gamla kognitionerna.. Å jag vet att dom är gamla, dom kaninte komma här å försöka förstöra min dag, även om det var nära i morse! Visst är dom läskiga dom där NAT-tankarna!? dom kommer och kastar sig över en, då känner man ofta att ja, men det är ju sant! Det är där precis innan NAT får övertaget som man kan påverka sig själv och ersätta med bättre tankar.


 


Visst vore livet behändigt om jag vore rik, smal och hade massvis med vänner... Skulle jag vara lyckligare då? Inte så självklart.. Skulle säkert sakna både ett och annat även då. Är människan någonsin nöjd över hela sin situation?? Och Vad är lycka egentligen?


Lycka För mig är bland annat, att jag trivs med det jag har, att jag lyckas göra det bästa av det, att dom som är mig nära uppskattar mig som den människa jag är, att jag har förstånd nog att ta till mig det också, utan ord. man ska aldrig sluta tänka på det man önskar och vill ha i sitt liv.


Lycka kommer också genom att visa vänlighet & få detsamma tillbaka. Det handlar ännu mer om attraktionslagen!


Jag behöver själv detta filmklipp just nu, som ligger på min länk här nedan.


Skriv en kommentar till mig sedan, och berätta vad du tycker om "hemligheten" 


Ha nu en bra dag - det ska jag ha!


Ta dig 20 minuter för att förbättra ditt liv. Just KLICK ;)

3 kommentarer:

  1. så kloka ord, Ninis! Hemligheten hinner jag inte med nu, det är lite möcke å göra, men jag tror du fixar det. Jag vet. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Ninis för länken. Jag tänker definitivt använda mig av budskapet i The Secret. Tusen tack.

    Du delar med dig så mycket, av både erfarenheter och klokskap och framförallt positiva tankar.
    Jag önskar dig klara, vackra dagar i livet.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. tipset, de var några av de mest välvalda 24 minuterna i mitt liv. Kram

    SvaraRadera