onsdag 4 juni 2008

Onsdag i dag.

Undrar om skattepengarna blivit utbetalda ännu... varför rinner pengarna så lätt genom fingrarna egentligen? Någon som har bra sparartips??? =) finns ta mej tusan alltid hål att stoppa i.. skulle bl.a löna sig att peta in några kronor för att rusta lägenheten en del, fast hur kul är det när semestertider kommer. någon sådan kassa har jag ju inte lyckats spara ihop.. Det är inte så fett med pengar som rullar in varje månad.. och utgifter det finns ju en hel del..


Jag pratade med en väninna i går i tele hon skulle spara skattepengarna till en resa i höst.. Hmm.. Hur gör man det? fråga jag, och hon svarade så här


 - ja ja, det låter ju bra iallafall! hihi. Hon är alltså inte så bra på det där med att spara hon heller  =)


Ska jag resa någonstans någongång då å då, så gör jag bäst i att köpa resan direkt jag har pengarna. Det är ju lustigt eller inte.. hur spontan kan man vara som person. Kan inte planera mer en kortsiktigt.  ska till tandläkarn nu.. brb.

9 kommentarer:

  1. Spara???? Äntligen kommer vi ifatt oss och det som blir över efter det ska vi njuta av. Ha det bäst (hur man nu kan ha det hos käfftis). Hörs

    SvaraRadera
  2. Nä, det går inte att spara om man inte har nåt att spara av. Samma här, jag är glad om vi kan åka till vår sjö och bada, så mycket vi vill i sommar. Men med dagens bensinpriser, kan man ju börja misströsta. Kramkram

    SvaraRadera
  3. Va e de ? Jo panturkar ger några kronor i månaden hehe..Nä du när man är sjukskriven och låg inkomst ger de inte många kronor. Tur att vi har familjen att åka till i gbg . Det blir som semester för oss vid kusten/Bless

    SvaraRadera
  4. peningar kom idag*S*
    tänkte lägga dom på en laptop(får ju lägga till lite till)
    annars kan man ju öppna ett extra konto så krånglar man ju till det lite*S*
    kramar från ett soligt norr.

    SvaraRadera
  5. det där med att spara, det finns alltid hål att fylla. Fint i alla fall att du fick lite skattepengar. Hoppas att du kan använda några kronor till något riktigt "onödigt". Kram och ha det bra.

    SvaraRadera
  6. Lyssna på mandis, HON vet!!!!! Kramis

    SvaraRadera
  7. hej! Mina pengar kom igår! Ska kanske ta en tripp till Göteborg, få se! Många kramar o må så gott i sola!

    SvaraRadera
  8. är ej svårt .... det som e svårt e att spara mye .... hahah

    SvaraRadera
  9. Jag frågade en tjej som tjänar över 100.000:- i månaden om hon sparar, men hon påstod att pengarna tar slut varje månad ändå. Hur ska då vi klara att spara? Ha en bra dag! Kram /K

    SvaraRadera