fredag 20 juni 2008

En trevlig Midsommar önskar jag dej!


 


Godmorgon gott folk!


Tackar så hjärligt för kommentarerna.


Västeråsväder: 18,2 ;)


Här sitter jag uppe med tuppen. Vaknade kl. 06:00 i morse och var pigg dessutom.. =)


Har ägnat morgonen åt att, (hör och häpna) tvättat fönster. Såg allt för väl i soluppgången hur orena dom var. Skönt då, för nu är det gjort!


Frukosten har jag också redan ätit, ihop med DN. Tog en månads prenumeration för 19 :- Var ju bara att slå till tyckte jag då ;) Gillar DN, läste den ofta förr när jag jobbade natt, den kom ju när det var som lugnast på jobbet med andra morgontidiningar där fram på småtimmarna.  På den tiden var DN dubbelt så stor :).....


Så var det då midsommarafton och så fort mandis vaknar ska vi äta jordgubbar och vispad grädde, sedan tar vi med katten ut och plockar lite midsommarblomster så ska jag binda en krans till henne. Nått som hör midsommarafton till tycker vi.


Pappan hennes dyker upp efter lunch för att hämta henne sedan ska dom fira med övrig släkt. (tror jag ska tala om att det är mysig stämning på anundshög, så kan dom svänga förbi där innan dom sticker från stan..) *L*


Han hämtade henne här om dagen, tog med henne på stan och köpte en midsommar klänning till henne. Det var gulligt gjort.


Själv ska jag sträcka ut mej en stund i sängen snart, sedan rota fram lite midsommarkläder till mej själv också. Ska åka och handla med en vän lite senare, det som grillas till kvällen.


Jag hoppas hon har hittat både kubb och crocket spelet, så vi får ihop till en femkamp =) Ser fram emot kvällen, blir trevligt i sällskap med både kända och okända ansikten.


 


P.S.


Glöm inte att hoppa runt stången å sjung högt; KOOOO ack-ack-ack Kooo ack-ack-ack Kooo ack-ack-ack-ack kaaaaaaaa ... *S*


 


KRAM från mig och ha en bra midsommar med lagom många snapsar eller, inga alls.. ;)


7 kommentarer:

  1. Låter som det ska bli en bra midsommarafton för dej. Skönt.
    Hörs

    SvaraRadera
  2. Jo du, det låter som en toppendag för dig o de dina! Härligt1 Kram med kaffe igen! hi!

    SvaraRadera
  3. blir det snapsfritt ..... och ölfritt ...... nyktert som vanligt ...... puss och ha det så kul i kväll så kanske vi ses i morgon :-)

    SvaraRadera
  4. koack kackaka alls..Skulle så va fallet överöstas man av splash splash splash..Mmm mycket regn i kallsta idag..men trevlig midsommar ändå/Bless

    SvaraRadera
  5. "hemtrakterna", det var ganska många år sedan jag INTE var i Sverige till midsommar men, men myggen kommer att få vara utan Skottens blod i år, mig gillar de inte.... hihiii & grodorna.. vi ska INTE hoppa på några av dem (se min blogg från idag). Jättekramar till Dig, Mandis, Västerås, Anundshög, Mälaren m.m.

    SvaraRadera
  6. Har precis kollat in VLT på nätet och det var en liten web film från just Anundshög. Fin midsommarstång... Englands kramar under de gråa molnen...

    SvaraRadera