torsdag 5 juni 2008

+23.4 kl.8:10 Fantastiskt!

Skönt för skolbarnen med utedag vid mälaren + gratis glass idag. =)


Lilldonnan vaknade 5 och steg upp denna morgon, yr i bollen och nyvaken trodde hon först att kl. var 6.. =) Ljust ute och fåglar som kvittrar utanför fönstret var säkert det hon vaknade av. Själv vaknade jag kl 7 Utan väckarklocka..!  Ljuset som styr mig uppenbarligen. Gillar bäst att vakna av mig själv då känner jag mig på gott humör & utvilad.


 



I går var vi som sagt till tandläkarn, det var mandis tur. Nu är luckhållaren på plats. blir ett evigt springande där nu under en tid. Nästa tand ska ryckas ur om 2 veckor. Usch va dom plågar henne :(


Det var ingen dans på rosor när vi kom hem. Tog ledigt åt henne resten av dagen för hon var jätteledsen =/ Den ska sitta där upp till ett år beroende på när den permaneta tanden ska hitta rätt väg.. Tur ändå att dom finns tandläkarna, annars skulle det bli värre, men.. vad var det till för tröst för henne att höra..!?


Luckan och luckhållaren syns inte, varken när hon pratar eller ler. Men I hennes värld så syndes det tydligt och hon tycker det är Fult äckligt, obehagligt och vedervärdigt, till & med skulle hela sommarlovet bli förstört för den där dumma tandläkarn som hon aldrig vill se igen...


Men som sagt, idag känner hon sig bättre =)



Nu ska jag ägna mig åt lite annat..


Have a nice day!


N

8 kommentarer:

  1. Sånt brukar jag göra, jättebra psykologi faktiskt. Du får kompensera, med en ny kjol eller nåt! Kramkram

    SvaraRadera
  2. så måste jag bara tala om, att min kamera, är lika viktig som BH:n, Haha! Jag går aldrig ut utan! Så jag förstår ditt dilemma!

    SvaraRadera
  3. ha en fin dag i solen du med:))) hoppas tösens tandsorg ger sig med tiden..kramar

    SvaraRadera
  4. ut i solen me dig .... Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du haft en bra dag. Hörs

    SvaraRadera
  6. denna situation allt för väl... Mina barn hatar tandläkare för dom har gjort illa dom varje gång de varit där och äldsta grabben har de slitit tänder på varenda gång han varit dit nu under två år så han tvekar att gå dit trots att han är arton år nu... Ha en bra dag du och de dina på nationaldagen i morrn!

    SvaraRadera
  7. En trevlig helg,kram

    SvaraRadera
  8. 6:e juni me mandis/Bless

    SvaraRadera