måndag 12 maj 2008

Veckans första dag...

God dagens!


Renlevnadsmänniska !!??


Hur ska man bli det? Ett steg i taget för att sedan bli ett bra exempel .. bort med alla laster tänker jag.. =) Stoora projekt på gång ;)


I morse var jag uppe vid 8:15 fast jag kunde fått sova lite till.. Runt 11 var jag fortfarande inte pigg och ville ha både kaffe å snus!Så fick det bli.. föll för frestelsen. =/


Jag ska sluta snusa. Så är det, men inte än.. Inte riktigt mentalt förberedd ännu. Cig slutade jag med för 1,6 år sedan å det känns jäkligt bra utan dom.. Snus kom inte in i mitt liv då, utan har funnits med till å från under jaa, minst 5 år.. Så jag har varit en riktig nikotinslav!  Numera Avskyr jag cig och lukten från den, luktar satan så illa.. *S* Sätter sig i kläder å möbler fast man oftast röker utomhus numera..  usch! Nä fan.. Nikotinslav ska jag inte vara länge till..!


Kaffet då.. ja säg de, va ska man ta till för att Piggna till på morgonen istället? nått förslag??


Jag är inte den som tycker kaffe är så super gott, det har jag aldrig tyckt. Dricker det mest av "gammal vana" för att bli pigg och i sällskap så klart. Det är på morgonen som jag behöver bli klar i knoppen å då är kaffet min drog.. 2-3 koppar rakt av,inge mer kaffe max en kopp i sällskap.


Viktigare att sluta med snus, kaffe tar jag sen.


Men  nu fick jag kaffe främmande... berättar mer om mina planer i ett senare inlägg =)


 


KRAM N

7 kommentarer:

  1. Men flytta fram de lite*L*. Typ 2009, de e ju bra*L*.

    SvaraRadera
  2. det är inte lätt med nikotin,jag vet.Hoppas du mår bra,och har det lugnt runt omkring dej.Kram å god natt

    SvaraRadera
  3. ha det gott nu o hoppas det blir lite varmare idag o du är duktig! no! inte jag hahah! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jo, det krävs rätt motivation för att sluta annars funkar det inte. Ha en fin dag! Kram /K

    SvaraRadera
  5. Å en jädrans massa vilja.Ja med detta klarar man nog att förflytta berg om man vill :) Men jag vet inte hur! *ler* Men jag lyckades återuppstå i morse strax efter 05.00 =) Av mig själv *fniss*Inte illa för en som mig!F*n trodde nästan det va dax å gå i ide ju =) Hoppas allt e bra med dig å att du får en toppendag idag..kram å vi höres

    SvaraRadera
  6. jaa,man är väl nikotin&kofein-beroende..vågar inte tänka ens på att sluta just nu...kramar på tisdagen

    SvaraRadera
  7. Näää jag slutar varken snusa eller fika, nån måtta får det vara.*L*
    Allvarligt så är jag så in i baljan nikotinberoende så jag vet inte vad som ska till för att lägga av. Ha en bra dag. Hörs

    SvaraRadera