lördag 31 maj 2008

Vad tänker du?

stog framför spegeln och vem såg jag!? det var igår, vi skulle ut och handla...


Jag stod där framför spegeln smått missnöjd över det ena och de tredje...


Rätt som det var i allt missnöje, slog det mej något som jag lärt mej för mycket länge sedan.. Äh! jag skiter i det som stör mej...Jag duger faktiskt som jag är!


Det är antagligen bara jag som ser det som störande.(och hur glad blir jag av det??) Jag stod och fyllde mej med negativitet & slösade energi framför spegeln...Fånigt va! =)


I stället släppte jag det jag höll på med och gick helt enkelt ut.. Valde medvetet att inte bry mej om sånt som jag inte kan göra nått åt,bagateller dessutom... å det är SÅ J-fla skööönt när man kommer på sig själv! den sk. "Offerrollen" är verkligen bara jobbig. Varför tänka dumt om sig själv?


Njuta av livet det är vad man ska göra. Jag tänker Inte hänga upp mej på tex. utseendet och vad andra människor gör.


Istället sätter jag fokus på det jag har att glädjas åt, att jag & min dotter är frisk , bl.a.


Att glädjas åt det man har är en konst som är väldigt skön när man  lärt sig använda den konsten. Egentligen handlar det  bara om vad vi tänker..det blir min uppfattning och min verklighet. Enkelt! ;)


 


Njut av dagen och av livet och fundera över vad du tänker, det avgör vad för typ av dag du får, just idag!


 



K R A M. N

5 kommentarer:

  1. idag såg jag mig bara snabbt i spegeln. Har denna tråkiga vecka och är är inget bra--kram

    SvaraRadera
  2. med kramar till dig för dessa visa och kloka ord. Tack.

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ALLTID att älska dig, vare sig jag är in real life eller i en annan dimmension.
    Robin hatar mig just nu, men vill inte att jag försvinner. Var tvungen att fråga.
    HJÄLP HAN!!!! För jag blir inte kvar!!!!!!!!!!!!! LOVE YOU ALLWAYS!!!
    Å du glöm inte AVE MARIA, gravplats har jag ju redan, det vet du.
    Älskar dig å har alltid gjort. Skydar dig från andra sidan, det vet du oxå. KRAM ÅSA

    SvaraRadera
  4. Kloka tankar du skrivit. Självkritiken är en stor fiende. Ta hand om dej och ha en lugn kväll. Hörs

    SvaraRadera
  5. Du duger verkligen, så go som du är! Ha de gott, o ta vara på morgondagen! Kvällskram till dig o Mandis

    SvaraRadera