onsdag 21 maj 2008

Försov oss

Godmorgon!



 


I morse vaknade jag inte före 8:30 .tyvärr.


 A börjar 8:10. Men inte idag.. Vi sov ju så himla gott..=)


I morgon ska hon rycka ut 2 tänder. (2 av de 3 sista mjölktänderna) Dom där under har valt en underlig väg att komma upp så därför gör tandläkaren så i hennes fall. Ska kommande vecka dit en så kallad "luckhållare"  för att tänderna som kommer ska ha en chans att växa upp rakt.


Hon tycker det är super otrevligt, å hon vill inte alls gå dit. (förståligt)


Bearbetar henne för fullt och talar om att dra ut tänder, har de flesta gjort någon gång. Är ju tur ändå att dom finns, tandläkarna, annars undrar jag hur tänderna skulle sitta i en del käkar... Bara hålla tummarna att det går bra för henne. 8:10 i morgon bitti, har hon sin tid hos han med tången..


I går åkte vi ut för att hitta examenskläder, å den klänningen jag hade sett på Internet, var slut i butik,  handlade en massa andra kläder åt henne istället. Vita Jeans (får se hur länge dom är rena) fast hon "leker" ju inte längre, som hon själv brukar säga *L*


Några tröjor å storrutiga tights blev det.  (riktiga 80-tals brallor) hihi..


Klänningen beställde jag via internet när vi kom hem. Bara hoppas att hon kan ha den.. Vit med svarta prickar på. Superretro.. a´la 60 tal.. Den var jättefin.


Ser ut att bli en varm & solig dag idag, det är 13 grader varmt hos mig denna morgon. Å jag vet inte i nuläget, vad jag tänker hitta på denna dag.


KRAM N

9 kommentarer:

  1. o hoppas allt är bra med dig o Mandis... Trist att hon ska behöva dra ut 2 tänder, men de nya som kommer, får ju bättre chans att "växa rätt" s.a.s. // Ha det så gott.... Kramiz

    SvaraRadera
  2. ta´ss med men nu kommer det nog bli fint i dotterns mun! Bra! 1960-talets kläder? Goodi=snyggt! hi! Må nu så gott ninis! Kraam!

    SvaraRadera
  3. bloggen avslutad21 maj 2008 kl. 23:53

    hoppas allt ok,. säkert jättefin blir tjejen,. ha det jättebra ni två,. kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas att klänningen finns kvar och det blir nog jättefin på :-)
    Önskar dig en godnatt,kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att ni inte har försovit er i dag och att det går bra hos tandläkaren. Ha en fin dag! Kram /K

    SvaraRadera
  6. Är det torsdag...Är du vaken?? kram

    SvaraRadera
  7. för Mandis hos tandläkaren igår??? Kram o ha det så bra

    SvaraRadera
  8. Så Ninis och mini Ninis sov länge ... undrar om jag ska ta och ringa snart då så ni kommer upp ur sängen ...... Puss

    SvaraRadera
  9. Hoppas du sovit gott i natt mer, så önskar jag dig en trevlig helg, kramis

    SvaraRadera