tisdag 13 maj 2008

Jahapp,

                                      


 


 


Här kommer brevduvan...


då så var det dax lägga in tankarna i bloggen, igen..


Idag önskar jag verkligen att jag kan fixa en mycket rolig sak, men jag behöver lite hjälp med det också annars får jag vänta tills i morgon.. =) När det är genomfört ska jag berätta det.


Har under fm. gått igenom mina pärmar, satt in en del å rivit en del.. Skönt med lite ordning på alla papper - (inge kul å pyssla med sånt men nödvändigt kanske? =)


Jag vill så himla mycke men det blir ganska lite gjort. eller nej, det händer ju saker hela tiden. Men tex. att Ta ett rum i taget å packa i lådor sånt vi inte behöver. Sedan åka till nått ställe och sälja bort grejerna.


Skulle vilja göra det, men kommer mej inte för riktigt.. Det kanske är just sånt man ska göra istället för att snusa, när det börjar krypa i kroppen! va bra!


Undrar just hur lång tid det tar innan värsta "begäret" släpper...


Skulle spara ungefär 5000 kronor om året på att sluta med snuset. Det är väl ungefär vad det kostar att ha en liten bil per år?!


Å dessutom får jag bättre hälsa på köpet! Jajamensan.. =) Va tvekar man för Egentligen?


Kan stoppa en bit ingerfära under läppen, å lura mej själv med ett tag.. eller ett pepparmintstuggumi.. Det SKA gå. Kunde jag skippa ciggen så kan jag skippa snusen. =) Hur svårt kan det vara..! Har en manlig vän som vill utmana mej i att sluta snusa, jag ska ringa han direkt jag tar min sista portions snus, å säga..


Nu kör vi!


Det är bra att utmana sig själv - det ger en kick åt självförtroendet!


För vem är det som bestämmer över mej - inte är det nikotinet, det är JAG! ;) Å Jag behöver inge sånt.


=)


Kan hända att jag får läsa det här inlägget själv nåra ggr. för att minnas vad jag sysslar med och varför..


kramis! N


                   

7 kommentarer:

  1. Med papper arbete....men du gav mig en spark nu..kan du så kan jag hihi...skönt att få sånt gjort. Ja hoppas och håller tummen att du kan sluta med snuset..ja inte är det billigt längre..Ha en bra sorterar dag...jag tar min kaffe kopp och sätter igång igen :-) Kram på dig så länge

    SvaraRadera
  2. SÅÅÅ fokuserad på att sluta snusa, så därför tror jag oxå att du FIXAR det! Bestäm ett slutdatum, o kvällen före trycker du läppen full, (gärna så du spyr på kuppen!), så sen vill du inte ens se en dosa snus, utan hellre planera vad du kan göra med 5 lax! Lycka till säger jag, med en kram till dig o Mandis

    SvaraRadera
  3. Klart att du fixar det. Ingefära under läppen går säkert bra. 5 lax om året i sparade utgifter är inte fy skam. TROR på dig. Sköt om en snusfri Ninis! Kram /K

    SvaraRadera
  4. e ju inte helt gratis*L*, man får ju överväga lite där*L*, o är de lika gött!!!! Kramen på dej N....

    SvaraRadera
  5. verkar som du bestämt dej;).Jag önskar dej lycka till!!Kramkram

    SvaraRadera
  6. ge dig en liten nattakram Suss gott, när det blir dags

    SvaraRadera
  7. du fixar snuset*S* jag kunde ju sluta röka.
    har du provat å säja grejjerna på tradera isstället???ganska smidigt tycker jag.....har sålt massa trams där...trams för mig men toppen för nån annan du vet;)
    kramar från arbetarn i umeå

    SvaraRadera