tisdag 6 maj 2008

FACE THE FACTS - ÖPPNA ÖGONEN!

Det rör sig på bloggen å en del  hjälper till att röra om i grytan.. Får samtal när jag undviker att kolla runt på bloggen, och det var faktiskt bra att jag fick det samtalet idag, (tack!).. för det som pågår här är ju helt vrickat!


 Det är egentligen bara drygt att kommentera..Det känns ändå som en kommentar om detta är på sin plats!
Jag vet trots allt hur det ligger till..


Tro på det ni läser .. eller ej.. som sagt, jag vet vad jag varit med om och inte..jag är trots allt 37 år.. och har levt med sanningen i denna historia..   Sanningen är inte alltid den man TROR sig veta.



Vissa saker ur mitt liv hamnar på bloggen andra inte. Jag har ett liv och det rör sig utanför bloggen också..Å det har gjort det i hela mitt liv!


Inte någon utomstående vet hur en speciell situation ska tas eller behandlas. Det är upp till personen som råkar ut för den speciella situationen att bemöta och välja hur man vill hantera det.



Att svartmåla någon är att ljuga ihop något som inte stämmer överens med verkligheten... Det har jag utsatts för här på bloggen..


Att ärligt uttrycka sig på bloggen, om hur ens dag eller natt har varit och vad man varit med om.....Är inte fel!  En väsentlig skillnad där...det finns exempel på båda delarna här på bloggen.


 


Var och en har rätt att säga vad den tycker, som har FOG för det, Den som inte vet hela historien kanske borde överväga att att inte säga någonting om den..


Jag ogillar folk som lägger näsan i blöt utan att veta.


hörsägen från ett håll... Tro vad ni vill och bli hur inbillade ni vill.


 Att sedan vända kappan efter vinden är falskhet och det är RIKTIGT VEKT..


Bloggen är bloggen.. verkligheten är en annan.. alla kämpar med sina saker och det vore himla fint om var och en tog och höll sig till sina bekymmer istället för andras åtminstone när det kommer till att ha starka åsikter om folk man inte känner.


Att visa omtänksamhet är INTE att tala om för någon/några vad dom ska eller inte ska göra.


Att försöka hjälpa andra, är det dax för först när man hjälpt sig själv och när man vet att hjälpen man erbjuder tas emot! fråga mej, jag har provat!


Jag är ärligt talat skit less på att läsa om det ena å det andra & vad man TROR sig veta och vad som är bäst i alla situationer.


FAKTA.. Är ett ett bra underlag att skaffa sig för att diskutera ett ämne eller något som rör någon man inte känner.. Ärlig yttrande frihet skadar ingen. Finns det någon annledning att dölja sanningen? N E J..


Tack för att det även finns folk med förstånd som vågar stå upp för vad dom tycker och tänker och vågar nämna det dom ogillar.


En tragisk historia kan man inte ändra på för den har redan sin historia... Framtiden visar slutet på denna dokusåpa, så småningom!


Ingen ska gotta sej i andras olycka och ärligt talat så vet jag ingen som gör det heller, däremot finns det finns folk som strör salt i såren utan att förstå vad dom sysslar med ... å det är för jävligt!


Måran & jag själv, (mfl) skriver vad  vi är med om och upplever, om vi känner för att nämna nått - så gör vi det..


Det är knappast "påhitt" som kommer till uttryck i den här bloggen inte heller inläggen hos måran.


Påhitt och att hänga ut någon är precis vad som sker i den omtalades blogg. Det är värre än sanningen...Tänk på det!


 


Det här är Vardagsmat för min del! Och nu är jag mätt, för första gången, efter en herrans massa år och hundratals ggr.!
Så lägg av å säg "stackars" till ulven i fårakläder.
Och "dumma" till de oskyldiga..


(tack till  wimm & mårans mamma för omtanken ang. detta)
Nina!

13 kommentarer:

  1. Sanningen vet man bara själv, och alla antagande gör mer skada än nytta! Kramkram och var rädd om dej

    SvaraRadera
  2. att helt enkelt bli jättearg och säga ifrån ordentligt. Jag tycker du är en överlevare och lejonmamma och mycket beundransvärd.
    Kramkram Ninis och sov gott.

    SvaraRadera
  3. Tänk om folk kunde sköta sitt o inte lägga sig i. Endast den som är i närheten av det som händer vet sanningen. (om man inte väljer att blunda för den) Sen kan både sanning o upplevelser uppfattas på olika sätt även om flera står där med skägget i brevlådan. Hoppas att du sover gott. Kram

    SvaraRadera
  4. förlåt ska smyga så jag INTE VÄCKER Dig och Lillan,,men vill bara lägga en lugnande hand på Din axel å säga TRO MIG ,jag VET vad Du genomlider, men ge inte upp,,,Du har RIKTIGA VÄNNER som finns för Dig när det blåser snålt (Hoppas Du vet vilka jag menar) Sköt om DIG och LILLAN nu så hörs vi OM Du vill, å NÄR Du vill //Mårans Mamma Kraaaam på Dig

    SvaraRadera
  5. Det är ju bara du själv som vet vad du utsätts för och vad du känner. Vad som verkligen ÄR sant på bloggen vet bara dom som själva är inblandade. Jag hoppas att skitsnacket ska sluta och att du får ägna din tid åt dig själv och lillan. Önskar dig en bra dag! Kram /K

    SvaraRadera
  6. förträgning och projicireing. Det utövas av den som startat sandlådeleken. Men man ska inte kasta sten när man själv sitter i glashus! Denna bloggare utlämnade på det grövsta sitt barns pappa här på bloggen och kan säga att då var det en ensidig smutskastning av bloggaren mot barnets pappa.
    Och det var inte lite skit den stackaren fick kastad på sig!
    Även de andra barnens pappa får ta emot skit offentligt på bloggen.
    Visst kan man kasta skit på sitt ex men gör det då ingen vet vem man är.Av respekt för barnen man ändå har valt att skaffa gemensamt.
    Inte när man skyltat med namn och andra personuppgifter på pressen!!! Stackars barn, de blir nog en visa när familjeskiten blir offentlig!
    Så sanningen är som du skriver något som du och bara du vet om.
    Alla andra kan spekulera men det är väldigt respektlöst mot dig och andra att uttala sig om man inte har ett hum om hur det ligger till. Att tro det är att trampa på andra människors känslor och anse sig stå över dom.
    Och att vända kappan efter vinden ja det kommer man på efter ett tag att denna bloggare gör.
    Så jag skriver under ditt inlägg Ninis

    Go girl!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du sovit gott inatt.Och du vet vart jag finns,om du vill prata.Tänker på dej!KRAM

    SvaraRadera
  8. att du orkar säga ifrån. Det finns alltid människor som "vet" och "kan"så mycket, om allt och alla. Hoppas du får lugn och ro.
    Kram på dej

    SvaraRadera
  9. du slipper skriva mer om detta nu, och att du får lägga energin på dig och din dotter. Och lycka till hos läkaren idag, jätte kram till dig :)

    SvaraRadera
  10. det verkar som du gjort ett bokslut. Och har man bestämt sig för att gå vidare är detta det bästa man kan göra av egen erfarenhet. Hat gött du o Mandis/Bless

    SvaraRadera
  11. nu våren ta dig med stormsteg å ha det skönt med lilltösa.
    jag tror nog alla innerst inne vet vad som är rätt å fel ....men sen kanske man inte alltid har med saken å göra heller.
    vi här vid sidan om vare sig bör eller skall döma ut någon som vi inte känner.
    däremot kan man ju supporta å kanske vara snäll......allt för många som bara vill spy galla hela tiden.
    här kommer en varm go kram från umeå

    SvaraRadera
  12. Just på nätet får personer som gör mycket sådant där lätt stor möjlighet att skada och förtala andra. En del av dem försörjersig också på nätet och kombinerar med att rikta det då mot konkurrenter.

    Det hela kan vara ganska jobbigt.

    SvaraRadera
  13. försök nu njuta av den kommande sommaren och lägg de tråkiga bakom dig. kram på dig

    SvaraRadera