tisdag 27 maj 2008

friskluft och dagsljus

Minnesanteckningar


För min egen skull skriver jag också i denna blogg för att kunna gå tillbaka och se om jag gör några framsteg, inom hälsa och motion till exempel. Här har ni en ninis som måste lära sig äta och gå...


Smoothies är en ny grej för mej, En Ok frukost tycker jag som inte vill tugga på morgonen. Ner med lite av varje, sedan mjök och fil - MIXA -klart- =)


Det är frukost som jag gillar! I dag blev det en sådan, med banan, stjärnfrukt, blåbär/hallonfil och mjölk.. Gott! fast bara 1dl. Tog den Efter min morgonpromenad. 1 kaffe innan å en nu..


Jag har inte slutat med kaffe och frågan är om jag verkligen vill det.. Det är ju mitt sätt att komma igång på morgonen.. ;)


Snusar gör jag också ännu - Å hur hälsosamt är det.. =/ näe inte det minsta. Det SKA jag sluta med, men det är svårt och jag har inte försökt helhjärtat ännu heller. fy på mej.. (funderar på datum och fördelarna med att sluta)


Började dagen 8:15 med att dra på mina nya träningsskor :)


Gick ut en timma och stannade däremellan för att prata med bekanta som dök upp, uppskattningsvis blev det ca 2 km. som jag gick under den timman.


Inte så långt och raskt då, fast bra val av tid!  Är jätte skönt att komma ut redan tidigt på morgonen. Solljuset piggar upp så minst en timma utomhus på morgonen -det är rätt medicin för mig!


So far- so good! =)


***************'


 



Fick tele och nu är kl redan 11:45!


 ska fixa lunchen så snart jag är klar med balkongen. Under tiden jag pratade i tele så tog jag disken och omorganiserade på balkongen  =)


Börjar se ut som jag vill där ute nu med blommor och röda  krukor blandade med turkosa =) Blir lunch där ute så klart och nya tidningen som kom i brevlådan


Hus&Hem tidningen. Min favvo.


kram N


 


 

2 kommentarer:

  1. korsning...
    Det är ju därför talböcker e bra....om du bara lyssnar när du går så blir man ju peppad att lyssna/gå.....om man nu har en bra bok vill säga.
    När jag slutade röka bestämde ju jag mig för en sak jag ville köpa...å det funkade för mig.
    visst e det ett raggaråk*S*
    kommer fler bilder senare
    kramisar från umeå

    SvaraRadera
  2. Att få promenera är så avstressande. Smoothies och protienshake är verkligen min grej,enkelt och bra, o bra mellan mål...jag är ingen frukost människa. Jag kommer aldrig kunna sluta med kaffe fast jag önskar jag kunde det. Det är bra att ha lite mål. Önskar dig godnatt,kram kram

    SvaraRadera