tisdag 20 maj 2008

tss-da

(Det var så jag fick lära mej spela trummor minns jag.Tänk dej att det ska låta såhär, sa Läraren, å så ljuda han  - På - tssDa- på tssDa" =)  Lustiga minnen som bara dyker upp..)


Tisdag Ja.. Tvättpass idag. Dubbelt dessutom. Önskar jag hade möjligheten att kasta sofforna och skaffa en ny Divan i stället för att behöva riva av klädslarna och tvätta allt. Hoppas på att få bort lukten ..


Funderar på att anmäla mej till ett inredningprogram, vore kul att få omgjort i hemmet där jag bor. Lyckas aldrig få en trivsam ordning i denna lägenhet. Allra minst i vardagsrummet som är långt och smalt med endast 1 hel vägg.. de andra 3 väggarna har antingen bred portal eller garderob + dörr och en vägg är full av och fönster.


Jag är inte nog inte så himla ordningsam heller även om jag gillar ordning och reda.. Det ligger lite av varje här å där och jag blandar gärna gamla saker med nya.


Förvarings utrymmen saknas i denna lägenhet och det gör att det ser extra rörigt ut tycker jag. "Var sak på sin plats" Ja, så kan man ha det om det finns bra förvaring men se så är det inte här ..


Känner fortfarande att jag skulle nog rensa ännu mer, men jag vet inte vart jag ska börja.


Här finns mycket "smått å gott"  i lådor, skåp, garderober och i källaren.


Behöver kanske en vän som hjälper till att rensa när inte jag ser på, för när jag själv gör det så är allt möjligt  bra att ha, då å då, till de å de. *S*


Å likadan är min dotter. Inte mycke som kastas i onödan å det är väl för att det mesta förknippas med minnen av olika slag.  Lite bättre förvaringsmöbler och ett större bohag är kanske det jag behöver!? =)


Vårt hem är bara på 69 Kvm. (80 kvm är lagom lägenhetsstorlek enligt fk. när man som jag har ett barn)


När A och jag var ute igårkväll och promenerade med katten, åkte vi ut mot skogen där han kunde springa löst. Han är så rolig, följer med som en liten hund. trivs så bra en bit utanför stan, härligt med frisk luft, skogsstigar å små söta röda hus med vita knutar...Bara slå upp dörren och sätta ut fötterna på gräsmattan! Det är SÅ jag vill bo. Charmigt! Finns klart med i mina framtidsplaner, att bo så igen. Hej svejs! N

5 kommentarer:

  1. Tatiana Karas-mediawhore20 maj 2008 kl. 12:28

    låter som rena drömmen!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag har gott om plats i min 5.a,men har ändå saker överallt.Men så har jag ju mindre barn oxå.Hoppas iaf att du mår bra,och har det lugnt runt omkring dej!KRAM

    SvaraRadera
  3. gubben flyttade hem till min lya på 40kvm, för vi ville testa om det funkade mellan oss två enstöringar. Numera bor vi i ett slott på 64kvm *L* det är trångt här med nu, fnizz. Hörs.

    SvaraRadera
  4. så tror jag att till slut blir det för litet. Men du skrev en bra sak, ta någon som kan slänga, för det är så svårt att göra det själv, om du nu har "onödiga" prylar. Hoppas din dröm slår in, för det är härligt att bo på landet, med ren klar luft och "ljudstilla". Kram!

    SvaraRadera
  5. i mina tankar. Att slänga, det har vi gjort, tíll Frälsis, mycket bra. Plushälsn från oss 3.

    SvaraRadera