fredag 23 maj 2008

Godmorgon - Fredag

Hej!


Igår var jag inte i närheten av datorn alls, ganska skönt faktiskt =)


Tack för era kommentarer. Glad att ni är aktiva att skriva fast jag själv inte är så pigg på det just nu.


Tandläkaren ryckte ur 1 tand igår på minime å den satt som berg! Han hade aldrig varit med om en mjölktand som satt så hårt.. Stackars lillan va han plåga henne.... Efteråt hade hon huvudvärk och somnade när vi kom hem. När hon vaknade hade hon ont i gluggen och de två tänderna bredvid. Hon fick vara hemma från skolan igår. 


Tandläkaren sa att hon skulle äta kall flytande föda både i går och i dag. (milkshake, sval spagettisoppa, En mjukglass i hamnen. När man inte får äta, då är man som mest hungrig på allt som ska tuggas, så till middag blev det hemlagat mos och köttbullarna körde jag i mixern =) Det var bara för henne att svälja. Det visa sig vara 3 tänder som ska ryckas, så två till blir det under sommaren. Jag hoppas som tandläkaren och mandis, att de andra inte sitter så hårt. Bara Hoppas att det verkligen var mjölktanden som rök igår.....


 


Smoothies till frukost Idag &  hon minime, hon är i skolan.


Skulle själv gått till tandläkaren i dag, men jag avbokade. Det har varit så mycket spring där på sistone och det jag skulle göra idag var inte så viktigt..


Utvecklingssamtal i skolan under tidig em. Efter det har jag kurs i klassisk/taktil massage. Avslutning på den kursen idag! Det ska hela gänget fira tillsammans med att gå ut på restaurang. =) I helgen har jag iallafall kurs. KBT steg 2 går också mot sitt slut :) Lör,Sön & Mån kvar bara sedan är det steget klart också.


Känns bra! Kom just på att jag har lite läxor att göra innan lördagen, så det är bäst att sätta igång med dom och varva det med fredags städningen.


 


Stidsyxan nergrävd.


Kan för övrigt berätta att när jag svarade i tele på skyddat nummer här om dagen, så var det sis som ringde. Hon ville göra rätt för sig fast jag sa att det inte behövdes betalas, att "den skulden" var preskriberad och glömd av mig. (det var annat som gjorde ont, inte pengar utan allt annat. .Jag nämnde ingen om det, vad finns det för mening? Det var just då, som det var värre ekonomiskt..) Nu klarar jag mig utan pengarna. Jag åkte ner till centralen och tog emot den gamla slulden ändå, . Hon gav lite extra till mandis att göra nått kul för. så känns det lättare för henne.  Vi kramades och jag frågade vad hon skulle göra med alla pengar nu då, Skaffa mig ett liv var svaret. Jag önskade henne lycka till på vägen och jag hoppas ännu en gång att hon väljer rätt och finner sin inre styrka. Hon hade sällskap med sig och hon såg inte allt för pigg ut.. min syster... Kramade åxå om hennes 2 minsta som dök upp där och fick lite pengar. En tuff situation för oss alla inblandade... Men osämja gör ingen lycklig och med det hoppas jag att allt löser sig på bästa sätt. Jag väljer att förlåta. Varför hålla sår öppna, när jag har mindre ont av ärr på min insida.  Vi försökte, men kan inte lyckas med att Varken att bo ihop eller vara ovänner särskilt länge. =)


 Jag bara önskar att allt blir så bra som möjligt och påminner mig själv om att var & en gör sina egna val här i livet och därmed påverkar vi också Vad som ska finnas i våra liv oss hur det ska se ut runt omkring oss.


Nu vet ni alla hur det ser ut för min del och hur jag personligen tänker om att, antingen förlåta och gå vidare - eller stanna kvar i osämja. Det sistnämnda får mig att må sämre, så jag väljer det första . Vad som händer med vår kontakt, vet jag inte i nuläget.


 / N

3 kommentarer:

  1. Jag har inte varit så flitig här inne jag heller, det finns prioriteringar som måste komma i första hand. Stackars Mandis! Jag hade en sån där barbarisk tandläkare när jag växte ut, och han drog alla mina hajtänder på en gång. 7 st. och jag lovar det var så traumatiskt för mej, ås jag gick inte tilllbak till nån tandläkare, förrän jag fyllde 21 och visdomständerna krascha. Dom fick bedöva mej med lugnande och lustgas för att få ut mina visdomständer. men den tandläkaren var urgullig som gjorde det. Tur att man kan bli motbevisad, och av med tandläkarskräcken, till slut./ Vad jag blir glad över att ni kommit till en punkt du och syrran, och börjar på ett nytt kapitel. Hoppas det blir lättare att hantera. Som du säger så är det svårt, när det är en familjemedlem. Man älskar varandra innerst inne, samtidigt som man gör varandra illa. Lycka till, önskar jag er båda, för vägen framför är allt annat än rak! Ett steg i taget, med lätta fötter, är det bästa. Bautakramiz Ah, jag skriver ett mejl

    SvaraRadera
  2. kram här till dej...Det är ingen hit att vara ovän med någon..följ ditt hjärta så känns det bra. Ha en underbar lördag och söt om dej! kramar!!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst och hoppas förstått. Ja, varje person har ansvar för sitt eget liv och sina egna handlingar. Svårt. Du har gjort ditt rätta val. Gå vidare nu! Kram!

    SvaraRadera