tisdag 6 maj 2008

Rogivande.

Hallå! Hoppas Måndagen har vart bra för er.


För mej nu så här innan läggdax - en kopp örtte av kamomill..


Rogivande är bara en av alla egenskaper med kamomill.. Jag läste på internet om denna ört och få örter är väl Så välgörande som just kamomill. För den som vill läsa mer om denna ört  gå in på länken http://www.nyfikenvital.org/?q=node/143


Jag är sån som tror på naturmedicin mer en på nutidens mediciner..Har en medicin bok från förr som heter "Ur husmors apotek" efter mor min.. Där finns recept mot mesta & det är en ganska kul liten bok =)


Snart dax att plocka lite kamomill tror jag...



 


SOV GOTT I NATT


TACK FÖR KOMMENTARER

GONATTKRAM !!

4 kommentarer:

  1. e jag uppvuxen på mer eller mindre..Var det enda teet som fanns hos min farmor =) Gott e det med jag va ju barn så om det va rogivande på mig DÅ,nää det tror jag inte *ler* Hoppas allt e bra me dig å lilltjejen.Har inte haft många minuter över,men jag ska se till å skafa det å då höres vi.Kram å hoppas du sussar gott just nu

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du har sovit gott och att du får en fin och solig tisdag. Kram /K

    SvaraRadera
  3. Hoppas du sovit ordentligt.Och att du får en fin dag!KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack för länken till vår artikel om kamomill på Nyfiken vital. Upptäckte ditt inlägg precis från Knuff.

    Får titta förbi och läsa mer på din blogg senare i veckan eller helgen. Men jag önskar dig stort lycka till med den. Det är jättekul att bloggosfären har växt så mycket.

    Vi har också en huvudsida om valeriana men jag såg att vi missat att lägga till den i "uppslagsboken". Också finns en huvudsida om passionsblomma. Båda är vanliga milda lugnande örter.

    Vänliga hälsningar
    Hans

    SvaraRadera