måndag 15 september 2008

Måndagmorgon

 



En mörk höstmorgon. Trött, lite frusen. 11an kände likadant denna morgon. Hon kom hem igår i stället för idag, hon hade varit på 11 årskalas hos en klasskompis. Läxor fick vi ta på kvällen då hon kom på att den var ogjord.. hmm. 6 sidor i matteboken med a.b.c. uppgifter. Tog ganska lång tid, så hon blev sen i säng..


Hon resonerade rätt iallafall, bättre att vara lite trött, än att inte göra läxan..


I fredags fick jag besök från heby. Vi var ner på harrys och dansade. Hade jättekul =)


I lördags var jag på födlsedagsfest med min lärare hem till en annan lärare som fyllde år. Många olika människor på den, det var också jätte trevligt =)


Har hunnit träffa min nyvunna vän också denna helg. Så den har varit fylld av olika händelser.


Känner mej lite febrig, så jag ska snart krypa ner igen...


i morse kom 11an upp för trappen igen å bad mig följa med ner i trappen. Vi hörde en otäck duns i går och i trappen var svaret.. En stor blodpöl intorkad i stentrappen..  Ingen vidare syn. Normalt sett så bor jag i ett lugnt område, så vanligtvis händer det inget speciellt här.. Har en granne dock, som utvecklat Alkoholism sedan han förlorade sin sambo. En man i 55 års åldern, som är trevlig och småpratar när vi möts i trappen. Får för mej att det var han som föll, men det vet man ju inte. Bor en  å annan gamling i trapphuset där jag bor också. Hur som helst så hoppas jag att det inte vart någon större skada på den som skadade sig. Otäckt. En olycka händer så lätt.


Nu ska jag krypa ner under täcket igen. jag kommer in när jag vaknat till liv lite bättre. tack för era kommentarer så länge.


K R A M ...N...

4 kommentarer:

  1. game over.............15 september 2008 kl. 12:36

    Fy vad otäckt, med blod i trappan. Läxorna hade jag gärna gjort med A jag tycker sånt e skit kul ju. Ja, vi kan väl säga söndag då, för jag får lov att storhandla på fredag å det kan bli lite sent eftersom jag får skjuts in till stan efter kl 17. Men det vore mysigt att träffas. Det är så konstigt att bo så där, ungefär som du har beskrivit hur du vill bo. Lite för lite med barn bara. Som bor där menar jag. Du får krya på dig så höres vi senare. Kramisar SS

    SvaraRadera
  2. Ja du har haft fullt upp :-) Det är kul när det är många trevliga aktiviteter....Lät ju otäck med blodpölen, hoppas att det gått bra. Ha en trevlig måndag och du gör rätt som kryper under täcket :-) kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du piggat på dej under dagen// Hörs

    SvaraRadera
  4. game over.............16 september 2008 kl. 00:47

    Nu är det dags att knoppa in. Hoppas du har piggnat till lite grann under dagen. Sov gott nu , jag tänker på dig!!!!
    Kram S.S

    SvaraRadera