onsdag 10 september 2008

Inge pigg..

autoinloggad. kom in på pressens sida, hade tydligen inte lyckats loggat ut sist för jag varhär inne. Jag har f.f. nått problem med att besöka era sidor.


Försökte igår och det gick segt som attan.. Inge kul när det är så


Beror alltså inte på vilken dator man har utan på pressen igen då....


**


Jag gör nya försök att hålsa på er i dag för att lämna  en hälsning.


**


Studier?  igår möte...VUC´s en handledare   gav inspiration. Nu sätter jag snart igång med kurser och plockar ihop lite poäng via komvux. Hälsopedagagoik tänkte jag börja med att läsa.. Läter intressant och det har att göra med vad jag sedan tänker att jag ska arbeta  med så småningom.


**


Måendet och ninis i ett nötskal för tillfället:


Konstig i kroppen, någon yrsel sedan igår. känns som små stötar i kroppen först sedan yrsel, kommer å går så fort jag står eller reser mej, eller gör en hastig rörelse för att lika snabbt gå över igen.. Det är en läskig känsla. . Känner du igen vad jag pratar om, och vet vad det beror på, så maila mig gärna.


I dag igår och i förrgår - inge pigg. så trött och smått gulgrön i snoken, när man snyter den.. :/


Sånt som hör hösten till kanske.. Lite depp, eller är det PMS å förkylning.. ?


motionera har jag inte gjort hitills denna vecka. Känns som slarvigt av mej att försumma. lyssnar jag på kroppen säger den,


 Vila!!


Tvättstugan, den har jag missa nu ett par 3 ggr. I går satt jag upp en ny tid. kl. 7 -9 var den som var ledig.. Ok igårkväll trodde jag att jag skulle palla den tiden.


No i´diddn´t.. Klev upp halv 8 tröttare än i måndags och tisdags.


I dag vill jag inte ens ut och köpa snus fast jag måste ha det öfr att inte flippa ur, inbillar jag mej i allafall..


Tvätthögen som nu vuxit ovanför korgens kant och snart faller ner på sidorna av översvämningen, står alltså kvar..


Kanske kan jag ägna dagen åt något stärkaande som Meditation och avslappning, Affirmera mera och låta det vara OK att vissa dagar är livet inte på topp helt enkelt.. Eller hur gör man?


 


OJJDÅ!!


hmm.. precis just hörda jag badvattnet sväma över.. Hade glömt att jag tänkte ta ett bad..



 


I kväll kommer  besök hit på middag och hur känns det? jo så här.. "Jag måste jag måste" städa undan, handla mat, vara social och trevlig osv.. osv..


Jag är bara trött och vill lägga mej å inte se varken tvätt, disk, eller golv som behöver dammsugas.


Mm.. vicklen rolig blogg.. NOT!  jag vet..


Hoppas nu ni mår fint iallafall.  KRAM


 

8 kommentarer:

  1. Hej vännen! Om stöten ligger vid tinningen...så skulle mina gissningar vara att det är ditt blodtryck som spökar! Du vet...annars finns det läkare som kan kika på det*ler* Motionera ska du absolut inte göra när du mår som du gör...bra att du lyssnar på kroppen! Ja, det är många som är förkylda och mår ..sämre den här årstiden!! Jag hoppas att du kryar på dig...och gå och kolla det där med yrseln och stötarna!!! Kraaam!

    SvaraRadera
  2. meditationen och ta itu med tvätten istället ;-) Låter inte kul det där med yrseln. Instämmer med föregående talare, det är säkerligen blodtrycket...

    SvaraRadera
  3. Ja, det låter som blodtrycket spökar,, ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  4. en reko typ så är det OK att inte orka ! Det är nämligen fullt normalt att inte orka alla dagar. Puss i knävecket. Hörs

    SvaraRadera
  5. ... så "konstigt" att du känner dig "sådär", med tanke på att du har det stressigt omkring dig just nu... (?) Försök koppla av, när du kan, o en del "måsten" kan du säkert skippa, när det kommer till kritan! Besöket kommer ju för DIN skull, o inte för att gå husesyn!!! Kramiz

    SvaraRadera
  6. Hoppas du snart är på G!

    SvaraRadera
  7. som om du ska vila och ta det lilla lugna. Ingen tvätt, städning, motion o.s.v. Kanske har du feber. Krya på dig och sköt väl om dig. Kram.

    SvaraRadera
  8. hoppas allt gick vägen med besöket. Man kan oxå ringa och tala om hur man mår och skjuta på det. Tvätten som du talade om hade väst sig längre än oss härom dagen. Jag tog den. Men nu börjar den växa igen./Bless

    SvaraRadera