onsdag 30 juli 2008

GOD MORGON!

Låg & sussa som bäst när telefonen ringde och väckte mej.


Så här lät det i andra änden  - Mamma kom å hämta mej! Jag är helt slut, vi har inte sovit någonting i natt och nu måste vi följa med ner på stan för att hitta en klänning åt J. Jag ORKAR inte det jag vill hem!!


I bakrunden hördes en uppmuntrande röst från J´s pappa - Häng med nu, ni ska ju få gå på stan själva .


Det här är lite roligt för vi tränar tjejerna i mod, ansvar & att ta vara på sig själva.


Tex. genom att få promenera till till ett köpcentrum några kilometer bort från hemmet, själva. Gå på stan själva & gå till en pool själva för att bada senare i em. Går ju inte hur gärna jag än vill, att hålla henne i handen genom livet. Någongång måste hon få prova på att klara sig själv. Det har hennes pappa så rätt i =) Det var han som övertalade mej till alla dessa saker som i min värld har ett gemensamt ord


"vind för våg" Å det gillar jag inte. Genom övertalning så insåg jag fördelarna med det hela & tänkte inte så mycket på nackdelarna.


Saker kan hända vart som helst å hur som helst, så det går ändå inte att skydda dom mot allt. Dax att sluta vara hönsmamma även om hon är min lilla gumma =)


 


A ringde snart därpå från bilen, och jag visste det! Hon hade piggnat till & ville gå på stan *ler* hade besök till halv 2 i natt, nå te blev det inte. däremot coca cola. hade svårt att somna säkert pga. coca colan, så jag är riktigt trött just nu. hörs senare. kramis =)

6 kommentarer:

  1. lika svårt att få fart på en dator
    som något annat
    hoppas du piggnar till fram på dagen även din trilskande dator

    SvaraRadera
  2. de kan manipulera och du gjorde rätt att enas med din före detta ..Kramen

    SvaraRadera
  3. MAN KOMMER ALLTID ATT VARA EN HÖNSMAMMA, HUR GAMLA DEM ÄN ÄR,,, MINA UNGAR ÄR MELLAN 26-ÅR OCH 39-ÅR,, OCH JAG ÄR FORTFARANDE HÖNSMAMMA,;-)
    MÅ SÅ GOTT / KRAMEN / SIR F

    SvaraRadera
  4. vi vi gubbar kalas när vi e oxså e såna .... puss och tack för smsena i går :-)

    SvaraRadera
  5. Frihet under ansvar är bättre än Vind för våg *L*. Balansen däremellan är desto svårare och ibland hårfin.
    Ha en go Torsdag. Hörs

    SvaraRadera
  6. att det var för Coca-colans skull. *ler* Det är svårt att släppa taget, men förr eller senare är man så illa tvungen. Det bästa är ju också att träna så smått pö om pö, så att säga. En process som man som förälder måste gå igenom. Kram och ha en finfin dag.

    SvaraRadera