söndag 27 juli 2008

28 grader i skuggan nu också, kl 17:35

Vilken dag!


Denna värme är otrolig. Hunden var inte så sugen på någon promenad å inte jag heller, så vi gick en liten runda efter grusvägen i stekande solsken.. Ingen skugga någonstans.


När jag kom hem tänkte jag ta med tjejerna å bada men Hör å häpna.. Dom ville inte åka å bada! Dom ville till djuraffärn & kika på marsvin. Inte ville dom bada efter det heller.. Nej dom skulle sätta sig ute och planera hur dom skulle göra & vad dom skulle köpa för sina sparpengar. Gav dom varsinn glasspeng i värmen.


 Dom har alltså en sparar klubb & nu vill dom handla =)


Ev. blir det varsitt marsvin med tillbehör. Dom ska bo hos hennes vän, i samma bur, så får dom hjälpas åt att sköta om dom. De är Ok för mej om den andra flickans pappa tycker det är Ok.


Hörde på radion att ev. skulle det bli kraftigt åskväder runt mina trakter, men än så länge har det inte dragit ihop sig. Får väl se hur de blir med det..


morsning!

4 kommentarer:

  1. regn här men hörde åskan på dagen

    SvaraRadera
  2. Efter-regn kommer sol28 juli 2008 kl. 02:13

    Tack! Marsvin ja! det är gosigt det! fast städa buren lagom kul....
    Ha en go måndag! kram klarakajsa

    SvaraRadera
  3. Regnat har det gjort inatt men om det åskat så har jag inte vaknat av det i alla fall. Kvavt så in i bängen här nu. Sjukhusbesök idag igen, ögat har inte blivit bättre men det kommer väl. Ha en bra dag. Hörs

    SvaraRadera
  4. att njuta av värmen för snart är det höst och kallare vindar sveper förbi oss... Åska är aldrig trevligt! Ha det fint i värmen!

    SvaraRadera