onsdag 22 oktober 2008

Vinden ...


 


Hör hur den blåser kraftigt utanför en öppen balkongdörr, persiennen fladdar till då och då av höstens kraft.


Vad tänker du om hösten? Vad skänker dej värme denna årstid? För min del är det just nu vackra tankar ;)


En kall vind sveper över min rygg och sovrummet fylls med friskluft och kyla. Jag ryser och njuter  av att höra vinden och löven som dansar utanför. Kylan gör luften fräsch i sovrummet .


Jag kommer sova extra gott!


Det är en höstnatt i oktober och jag kan krypa ner under mitt täcke när som helst. Ändå ligger jag här ovanpå i min nybäddade säng och låter den kyliga vinden svepa genom rummet och över min kropp. Blodet i mina ådror förblir varmt.


Snart finns inga färggranna löv kvar på träden, de flesta ligger redan på backen, gula, röda gröna bruna.. dansar tillsammans runt i virvlar


Vacker är hösten!


 


Snart blir träden nakna och kala, det blir svart och kylan blir isande. Men himlens alla stjärnor tindrar! Likt solen bakom en rullgardin någon stuckit små hål i!


Frihet finns där uppe, den vägen kommer vi hur långt som helst... Till värmen om vi så önskar. =)


 


Godnatt bloggisar, ni som liksom jag


denna härliga natt, ännu ej har somnat ...


 


 

2 kommentarer:

  1. Efter-regn kommer sol22 oktober 2008 kl. 10:58

    lyckas göra en blåsig höstnatt till något vackert!
    Hoppas din dag blir toppen!
    kram klarakajsa

    SvaraRadera
  2. klarakajsa om att du gjorde hösten vacker och lite mystik över det hela. Jättebra skrivet!!!! Kram och have a nice day!

    SvaraRadera