måndag 20 oktober 2008

från sängen..

skriver jag några ord i min lilla & enkla blogg. Riktigt varmt och gott här under täcket. Simma var vad jag skulle gjort denna morgon. Tyvärr så är jag riktigt trött och min 11a är hemma  tvärförkyld med magsmärtor. Tjejen som jag skulle simma med var också lite halvkrasslig. Simhallen får  därför vänta ett par dagar.


I dag ska ska jag boka mej en tid i tvättstugan. Dax att tvätta en del vinterkläder blandat med sommarkläderna efter mallisresan. Längtar tillbaka till sommaren redan =)


Storasyster M kommer och hälsar på efter 14 så jag ska ta mig till affärn innan dess och köpa nått att bjuda på.


Var länge sedan jag bakade också. Det är kul att baka emellanåt.


Middag i dag då.. Vad ska man göra tro? tips?


Jag ska kika igenom min nya kokbok, av Monika Ahlberg en sväng och se om det finns nått gott däri.


ha en fin start på veckan! kram

3 kommentarer:

  1. Mm Ligga under ett varmt täcke är mysigt när man kan. Ja det är ju sjukdomstider just nu :-( Det är ju trist att ena dagen är det varmt och nästa regn...undra på att man blir sjuk då..man vet ju inte hur man ska gå klädd. Igår sken solen, idag är det regn.
    Hoppas du får en trevlig stund med syster din =) Kram

    SvaraRadera
  2. till att stanna under täcket istället för Lögis........, jag plaskade fram 1386m=42 längder, hade tänkt mig 50 längder idag, men efter kl;09.00 är det mycket liten entré avgift & inte längre filer att simma i då så det blir lite 'slalom' om vill simma längder. Hoppas Du känner Dig bättre senare under dagen... Enjoy tvättstugan. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi låg oxå lite lite längre än vanligt. Mia katt väckte oss så småningom. Mat! Upp med er bufflar! Kram och mys på!

    SvaraRadera