torsdag 16 oktober 2008

Magen

är i olag efter resan, som alltid..efter resor.. och förövrigt en Känslig kroppsdel på mig...


Jag vill inte ha middagen som just nu står på bordet. 11an å hennes kompis får äta, själv kör jag med proviva till kvällsmat.


Är nog bäst att låta magen vila. Hade turen att bli bjuden på en god lunch av <3-t så jag har fått i mig vad som kan tänkas behövas för dagen i matväg...


**


Tack för era kommentarer alltid lika kul. Jag kommer igen när jag fått ordning på mitt nyrustade bohag, då finns lite mer tid för bloggning=)


**


För att berätta lite mer om våran resa kan jag säga att vi hade halvbra väder, som tur var det ändå varmt varje dag.


*Halvbra väder = regn nån dag och en heldag, sol 3 dagar..och då å då mellan regnskurarna. =)


Lite bruna har vi ändå blivit och vi är så nöjda med våran semester.


Hade verkligen tur med vårt hotell. Drömläge tyckte vi.


Showtime varje kväll på scenen med olika teman, såg ett par 3 stycken.


En Rockshow, va mest queencovers på den tillställningen, men ett bra uppträdande,  en reptilshow med massa läbbiga djur då..


och en 80 talsshow - den passa mej bäst =)


Vi spelade en del biljard och varje kväll njöt vi av goda middagar som serverades på rutiga dukar.. =) Precis så, som det ska vara!


De dagar med sämre väder badade vi ändå i poolen, precis utanför vår altandörr  =)


Å de dagar solen sken flöt vi på våra luftmadrasser i Medelhavet. Busade å skrattade i vågorna, solade och grävde ner fötterna i den vita sanden som vi också gjorde små olika konstverk av. 


För övrigt bara Njöt vi av livet på mallis..


**


Å nu är vi hemma i vanliga spår, där pyttipannan just blev klar och där disken växer sig hög på bänken, liksom tvätten som skulle ha tvättats under kvällen och som inte blev av .. Den står kvar,


för hit kommer ingen städerska och bäddar sängen och byter lakan och handdukar åt oss..


Å nej! sånt lyx det njuter vi bara av just under våra semestar =)


 


Är det DÄRFÖR som jag ÄLSKAR att resa?? ;)


 


Puss! ninis


1 kommentar:

  1. Låter som om ni hade en härlig resa!!!*ler* Nää, det är just det som är det värsta...man kommer hem och måste börja med tvätten och disken!! Vardagen blir liksom väldigt påtaglig!! Men....man skulle ju aldrig uppskatta det om man slapp disken och tvätten alla dagar!!! Godnatt och sov så gott...hoppas att magen blir bättre snart!! Kraaam!

    SvaraRadera