fredag 27 juli 2007

Sugen!!

Gud va sugen jag blir..... *L*


Vi har just ätit här, bräcktkassler med gräddsky,  ris och ärtor. Mums tycker vi -mamma du är världens bästa kock sa lillan idag :) härligt va? men jag sa det får vi tacka mormor för, för det är hennes recept jag går på. Så hon frågade, mamma? kan du lära mej göra sånt där sen? =)


Självklart tycker jag, mammas recept och matlagning  ska leva kvar, även om hon inte gör det, en fin grej att ärva.. Förfädernas kokkonst :) På så vis finns hon med oss även denna dag!


Sen efter maten läste jag Recept på aftonbladet.. mmm så sugen jag blev!! BLÅBÄR... SVAMP... jag måste ut i skogen snart!


Blåbärspaj med vaniljvisp.. Åh gud va gott! Nu är jag så där otroligt sugen på det.. Sen läste jag om KLADDKAKA !! Minst lika sugen på det är jag också nu, men det saknas en del grejer, så vi får se om jag går till affär´n eller håller mej till smågodiset *S*


 


be back KRAMIZ


 

6 kommentarer:

  1. där kladdkakan e ju bara för god...Lagom kladdig o en kopp kaffe!!

    SvaraRadera
  2. ...du tittade in till mej precis då jag demonterat ner min blogg!
    Men vi kan läsas igen till hösten, då kanske mitt bloggstrul rättat till sig och det bara tar någon minut att nå andras bloggar, ha de gött! Oops! Ps Ska ta en glass isf tårtan! d

    SvaraRadera
  3. värmlandstösen27 juli 2007 kl. 23:03

    Levde på det när jag väntade lillstumpan *L*
    kram

    SvaraRadera
  4. Till dej, Trulsan

    SvaraRadera
  5. Det finns så mycket gott...min mormor gjorde alltid en mandeltårta som jag bara älskar, det receptet lever kvar här än och ska göra i många år till!*ler* Ha en jättebra kväll och sov så gott sen när det blir! Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. här blev man sugen minsann. Och jag som medvetet inte köpte något idag hehehe. Älskar blåbär, ha en gomysgodiskväll/B

    SvaraRadera