måndag 9 juli 2007

Linus på Linjen

 mmmmmmmmmm daa!


 


Så nöjd med livet å het så glad  och så arg.. Det är just likt linus på linjen det.. Vi har så många likheter så därför passar han min nostalgiska vägg.


Varför skulle jag sätta upp en tråkig bård, när jag kan måla ;)


För er som inte känner till denna lilla figur kan jag tala om att


 


 


Linus är en streckgubbe som skriker och gormar eller gapskrattar så att saliven sprutar. Han går på en till synes oändlig horisontal linje där han emellanåt stöter på olika typer av hinder.


Linus på linjen är en tecknad TV-serie skapad 1969 av italienaren Osvaldo Cavandoli. Linus på linjen visades som pausprogram i SVT på 1970-talet, 1980-talet och 1990-talet.


 


se smakprov här, så målar jag vidare ;)


 


 http://www.tv5.org/TV5Site/la_linea/index.php?numero=17


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar