torsdag 12 juli 2007

Borttappat.

 


 


Torsagen den 12 e juli    


När jag vaknade runt kl 12 idag, hade jag inte någon aning om vilken dag det var . 


Inte igår heller..  Tror min hjärna fungerar så som bilden *S*


Man kan se på positivt på det, tänka.. Ahh. Jag har ju semester, det kvittar! 


 


Hur, kan man hux flux  tappa bort veckodagarna, undrar jag.


 


Min dotter är hemma sedan i måndags kväll, efter 9 dagars semester hos pappa.


Vi har inte gjort något alls, sedan hon kom hem, inte mer än att shoppa lite, igår.


Det var sparsamt för ekonomin tillåter inga utsvävningar alls direkt.


Tänk att vi båda sover till klockan 12. ?


Visst jag försöker åter tänka positivt att, vi är ju lediga! Men det känns ändå innehålls löst.


Vad ska vi göra i dag då?


Halva dagen har redan gått, och några planer har jag inte alls. (Inte denna vecka i alla fall.)


 


Lillan vill inte ringa någon kompis heller, så är det allt jämt. Bara vara hemma, framför datorn med misse och mamma.


Är det okej?


Jag tycker hon ska vara ute och leka som jag gjorde, när jag var liten. Aktivitet är ju viktigt!


Hon går i en liten klass, med endast 6 flickor och 13 pojkar, på gott och ont kan man tycka,


Det är ju inte så lätt att vara vän med alla flickor, eller vilja vara med grabbarna, när man är 10 år å förpuberteten har satt igång.


Tycks vara mera ensamt i en ganska stor stad, än i en liten stad för både mej och lillan faktiskt.


 


Ja, jag undrar hur jag ska aktivera henne och mig själv.


Hon borde ju träffa barn i sin egen ålder mkt. oftare än vad hon gör.


Jag blir bekymrad. Vet inte vad jag ska göra när livet lider brist av  ”påhitt och nära”


Hur ska jag hjälpa henne och vad ska jag hitta på?


 


 från västerås

1 kommentar:

  1. Din bild här längst ner är inte heller godkänd än! Kika in lite senare så syns dom nog! Kram på dig

    SvaraRadera