torsdag 12 juli 2007

Här kommer massor som man KAN göra GRATIS!


 


Eftersom jag inte har en önske ande och inte är rik som Joakim von anka så,


har jag haft ett samtal med mitt inre ang. vad jag skrev tidigare i dag ...


 


Och jag har massor med tips på saker att göra, som inte kostar just någonting!


här kommer en hel lista för mammor eller pappor som inte vet vad de ska hitta på med sina barn


alt. passar de väl även dom utan barn åxå.


Bibblan


Baka för dagar på stranden


Bada


En lek.. Hitta på att göra saker från a-ö J


Spela spel


Se en film


Picknick


Cykeltur


Regnställ i skogen då det regnar


Fika i skog


Svampletning


Blåbärsplock


Göra en blåbärspaj


Bjud hem gäster


Ring vänner


Ordna en fest


Skriv en saga


Skriv å rulla


Måla ihop


Städa och rensa tillsammans i flickrummet


Köp en burk färg och 2 roller- måla om


Sy virka eller sticka kanske..


Köpa ett schack spel


Besök någon


Åk någonstans vart som, bara bort. Köp en glass och åk hem igen.


Spela tut bingo


Boka tid på loppis rensa barn och mina egna saker


Fönstershoppa för framtida affärer


Plocka blommor


OJ det finns massor att göra som faktiskt inte kostar något just J


Det är bara energin som stoppar sysslorna från att genomföras…


Meditera


från västerås med kreativt tänkande

1 kommentar:

  1. Och man kan bara sitta å prata för att verkligen lära känna sina barn...man diskuterar alldeles för lite med sina barn. För 10 år sedan gjorde man en undersökning på hur många minuter per dag vuxna verkligen samtalade med sina barn. Vet du hur många minuter per dag vi gav barnen....bara ynkliga 3 min per dag!!! Skrämmande! Jag har tagit fasta på det där och försöker verkligen göra bättre än så och vill inte Sanna sitta å prata så tvingar jag henne. Hon är nu 10 år. Kram på dig å tack för listan

    SvaraRadera