måndag 18 augusti 2008

uppe kl 8:00

Min 11 ringde å väckte mig. Hon ville ha med sig sin mascara i väskan, ifall nåågon annan skulle ha det på sig idag, när dom har blivit så stora :)


Kl 9:00 var jag på väg ut i spåret för att möta en kompis och hennes hund. Vi gick en timma och det var riktigt skönt fast det regnade om vartannat.


Åkte efter det till MAXI för att handla sånt som behövs i kylen när skolan startat.


Hann lagom plocka in varorna så kom 11an hem efter sin första skoldag. Jätte trött, å besviken på att dagarna detta år kommer att bli mycket längre. För övrigt var det kul att träffa de 2 tjejerna hon brukar vara med i skolan. Alltid något :)


***


So far - so good.

4 kommentarer:

  1. yngsta börjar skolan på tisdag och tonåringarna på Onsdag... Det är tur att de har lov lite då och då och trots allt går terminerna rätt så fort... fast det tycker inte ungarna förstås... (Jag gruvar mig mest nu över min sextonåring när hon börjar på onsdag- det blir rätt så tufft för henne om inte de andra ungarna på skolan har ändrat sin attetyd och sätt att vara förstås... men det är nog att hoppas på för mycket)
    Kram och ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  2. kommer att gilla "stor-skolan". De har de ju ganska bra i Sverige med så få skol-timmar per dag. Här är det c:a 08.30 - 15.15 dagligen f.o.m. 5 - 6-års ålder som gäller. Kram kram

    SvaraRadera
  3. För vår "små" Tösa här har börjat töja på gränserna om sminkning i skolan. Jag har satt 6.an som gräns. Får väl se när tjötet börjar. Men hemma får det exprimentera de små. /Bless

    SvaraRadera
  4. Kidzen tycker nog ofta att det är kul att plugget börjar igen, så de får träffa sina kompisar, som de inte sett under hela sommaren... SÅÅ mycket att prata om o berätta... Kramiz o ha dé bra

    SvaraRadera