fredag 1 augusti 2008

Singel eller inte singel - det är frågan...

Tjenixen.


Tele väckte mej 10 över 10 denna fm ;)


SOOOVER DU!!?? sa hon i andra änden. Så klart jag gör.. som en liten bebis! *ler*


27 år å stans 7 sovare.. hur kommer det sej att jag kan sova som en tonåring!? nämen.. OJ! skrev jag 27år *S* Jag menade ju 37 år för tusan... !


Var iallafall den som först var på benen i vår lya, både barn och katt sussade sött fram till halv 12, då satt jag fortfarande i telefonen och lyssnade på min väninna som står i tveksamhet, med ena benet i ett äktenskap och andra benet på väg mot singellivet.


Efter att ha lyssnat av hur hon har det, kan jag ändå konstatera att jag har det ganska bra som singel =) De problemen som hon har existerar inte i mitt liv, vilket också påminner mig om varför just jag är singel.


Inte orkar jag tjafsa med någon om småsaker eller bita ihop för någon annan ska få sin vilja igenom. Kompromisser är inte alltid så enkelt. Jag trivs just nu med mitt singelliv där jag rår om mig själv och ingen annan talar om för mig vad jag ska göra eller inte. Nåra har försökt - ingen har lyckats. Jag är en individ med stark egenvilja. Skulle aldrig falla mej in att anpassa mig efter vad andra tycker är rätt, så länge jag anser att jag gör vad som är rätt för mig.


 Jag är den jag är, antingen gillar man det eller ej. Spelar mej ingen roll så länge jag själv gör sådant som jag mår bra av..


Jag älskar min dotter, min katt, mina vänner och min familj. Oavsett vad som händer i livet står dom mig närmast.


Kärleken får jag från många håll bl.a genom vänner, familj & katt i form av kramar, myskvällar, gos, skratt, allvar, trevliga händelser & förtroende.


 Å det är jag just nu super nöjd med =) konstigt resonemang för vissa självklart för andra ;)


Det betyder inte att jag aldrig mer kommer tro på kärleken och MR. RIGHT GUY...


******Ninis har sagt sitt.  =) 1 Aug En Fredag...

9 kommentarer:

  1. Precis så levde och tänkte jag förr OCH det var helt Rätt. Sedan, efterhand, ändrades livsförhållandena, barnen flyttade ut osv Och då träffade jag gubben. Allt har sin tid man ska bara följa sitt hjärta. Hörs

    SvaraRadera
  2. nej du Ninis singellivet e pest ... jag e så nöjd me mitt val .... kärleken övervinner allt ..... Kram

    SvaraRadera
  3. JUST NU HAR DU JU ALLA "KRYDDOR" MAN BEHÖVER,,
    KRAMISAR / SIR F

    SvaraRadera
  4. Ni får en fin helg...kram

    SvaraRadera
  5. Antingen fyller man det med egna varianter eller så låter man andra fylla det med sine..
    Jag, egoist och realist vill aldrig tillåta det sista..

    mvh

    Kajo.

    SvaraRadera
  6. att du inte är rädd för ensamhet..Har funderat på om man inte skall försöka uppnå detta, både man och kvinna innan man går in i nya förhållanden. tror att det får bättre förutsättningar när man väl träffar någon..Så har jag upplevt det. /Bless

    SvaraRadera
  7. vad som är bäst för dig och det skall ingen annan ändra på
    du gör dina egna val
    Kram/offy

    SvaraRadera
  8. ... du har gjort ett klokt val! Finns INGEN anledning att hålla fast vid ett förhållande på mannens villkor... Ha dé gott o nattakramen från mig

    SvaraRadera
  9. DU HAR RÄTT,,,, VARFÖR SKULLE DU HÅLLA FAST VID NÅGOT SOM BARA FUNGERAR ENVÄGS??? - ICKE!!!!
    KRAMEN / SIR F

    SvaraRadera