onsdag 13 augusti 2008

Hade man inget att göra - så skaffar man sig..

Tjenamors!


Min lilla 11:a ringde mamma på kursen igår å sa; Jag har tråkigt!! Kom hem nu...


Jag svarade Nej det går ju inte, jag har ju precis åkt hemifrån, ta och rensa lite på ditt rum, så har du nått att göra..


Sagt och gjort!


När jag kom hem fram på em. så hade min "lilla" 11:a släpat ut alla sina möbler i stora rummet!!?! *haha*


HUR .. Lyckas hon med det..? Det är inga små möbler hon har.. En jätte stor bokhylla som väger bly, skrivbordet datorn.. Sängen på 120 cm. stod kvar i hennes rum, för den fick inte plats i stora rummet sa hon.. *ler*


Jag fråga hur har du lyckats med detta? Äh, det var inte så tungt svara hon å flina - Du sa ju att jag skulle rensa å nu har jag gjort det!!


Snacka om att bli tagen på orden hihi..


Problemet är bara det att nu står allt i stora rummet och väntar på att sorteras & rensas. Inte lite jobb .. Så Hela dagen idag, lär gå åt till just detta och att få saker å ting på plats..


Just nu är bästisen hennes på besök och jag skicka ut dom med katten =) själv ska jag återgå till arbetet med min onda tumme som INTE får vila.. Skulle varit på kursen idag också, blir inte så, för jag måste få ordning här. Väntar gäster på fredag å det är ju trevligt om dom kan komma in. =)



 

6 kommentarer:

  1. och lycka till med tillbaka rensningen. Skönt ibland att röja undan lite oönskat.Kramsiar till Dig & Mandis

    SvaraRadera
  2. ja dom fixar det mesta när dom får hålla på dom små liven
    hoppas tummen inte tar skada när du flyttar och släpar på bokhyllor och annat
    hur funkar coachningen????
    kram offy

    SvaraRadera
  3. Jamen såå lydiga dessa små kan vara ibland, Helt underbart *L* Hörs

    SvaraRadera
  4. där fick ninis att göra hehe..Har ni vunnit stornallen på Liseberg? Lycka till , det känns förträffligt bra sen :Jag lovar/Bless

    SvaraRadera
  5. ... så det kan bli... ööh... Hoppas det blir rätsida till imor´n, då du ska ha folk hemma! Kramiz från mig

    SvaraRadera
  6. har vart helt själv hela veckan hos Lena ... hon har haft tråkigt men det har funkat bra tydligen .... fixat sin egen mat och sånt .... känns skönt ... dom börjar bli stora nu dom små liven ....

    SvaraRadera