måndag 25 juni 2007

Solros

 I dag har jag målat med BoÅke Adamsson!


En känd konstnär från gamla hemtrakterna.


Jag satt på hans veranda och målade med kol först sedan härliga pastell färger.


Jag älskar att måla, det skänker mej ro i själen! Det är som att skriva nästan - för det älskar jag också!


Hans hus som vi bjöds på fika i, var som ett helt museéum, så stort så vackert, å så fullt av allsköns ting och konst ! från golv till tak massor med målningar . verkligen unikt och läckert!


Min Tavla blev en solros rätt lik den på bilden men med en lila bakrund. Rätt snygg faktiskt ;)


Jag gav bort den till en annan kursdeltagare så - så snäll är jag =)


min lilla kom hem i dag efter en helg hos sin pappa, med sej hade hon ett långt gamalt läderfodral.. Jag funderade vad det var och hon berättade att det var hennes morfars fiske grejer =)


Dom har tydligen hamnat hemma hos hennes pappa för många år sedan. Jag visste inte ens att jag hade sånt kvar.. Lite fint var det ju, i läderfodral och spö i trä.. Min pappas.. Jag ska prova fiska med mitt arvegods någon dag, få se vad man får på kroken då..


Idag är det oväder hos mej, å det följer mej vart jag än har vart denna dag ...



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar